Monaco - Carrera

Medlem
6. juli 2012
Jeg har ikke greie på klokker, men har siste tiden fått sansen for Tag Heuer, og spesielt Monaco og Carrera(CV2010ba074). Jeg lurer på om noen har erfaring med disse klokkene.
1. Har det noen betydning at Monacoen har sett lik ut i så mange år, pos, neg.
2. Spiller det noen rolle at Carreraen, tilsynelatende endres med jevne mellomrom.
3. Hvordan er det å kjøpe fra e-bay, hvor det opplyses at det er papirer på klokken.
4. Hva slags status har Tag Heuer blant kjennere.

Takker for tips

Monaco er en klassiker.

Jeg ønsker meg en Steve McQueen, altså med blå skive!

tag-heuer-monaco-CAW2111.FC6183_LRG.jpg

Monacoen er som sagt over her en klassiker! Er vel kanskje den Tag Heuer-klokken som nyter mest WIS-respekt av alt de har på markedet nå. Enormt lett å kjenne igjen og passe størrelse på den ;) Med andre ord, løp og kjøp!

Personlig syns jeg at det er "bilklokkene" til TAG dvs monaco og monza som skiller seg ut. Carrera faller gjennom i konkurransen mot seamaster og andre i samme prisklasse.

Carrera faller gjennom i konkurransen mot seamaster og andre i samme prisklasse.

Enig, med dette unntaket:

TAG-Heuer-Heuer-Carrera-Jack-Heuer-80th-Birthday.jpg

Når det gjelder TAG Heuer synes jeg alltid det er verdt å kjøpe en vintage Heuer i stedet. Med unntak av Monaco og den overnevnte Carrera. Begge har utrolig sterke design, så mye gammel racingfeeling som man kan stappe inn i et moderne ur.

Fra tid til annen savner jeg Monacoen min noe voldsomt, med den blå skiven var den alltid et blikkfang. Heldigvis har jeg en og annen vintage Heuer å trøste meg med.