Monstre med ansiktsløftning

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Sted
Oslo
Seiko har kommet med en ny serie med Monstre, med nytt verk og noen nye farger i tillegg til endring av noen estestiske detaljer. Se bilder hos Yeoman.

NKcov.jpg

Verket er 4R36, et verk som både kan håndtrekkes og hackes i motseting til 7S26. Om dette betyr at de gamle går ut vites i dette øyeblikk ikke. Noen nettforhandlere har dem allerede, bl.a Watches88.

Bra at de får nytt verk, det er tungvint å ikke ha håndtrekkemulighet når man roterer flere klokker og ikke vil investere i automatisk winder, og jeg liker at monsterne har fått spissere "tenner" også, og ser om mulig enda mer monstrøse ut - men foreløpig er jeg meget godt fornøyd med den jeg har :)

:edit:
1-tallet på bezelen har irritert meg en del (ligner for mye på en skjev og misplassert 5-minutt-strek), men det ser det dessverre ikke ut til at de har gjort noe med...

Nytt urverk er jeg med på, men liker faktisk den gamle dialen bedre, og i allefall den gamle krona. Så da satser jeg på å finne en "gammel" orange monster til gi-bort pris om ikke så lenge:D Bare så BLK monsteren min får litt selskap.

Jeg kan ikke noe for det men jeg synes disse monstrene, gamle som nye er triste greier. Stor sans som seikodivere men monsteren er elsk eller hat. Med meg i sistnevnte kategori.

Holdt på å bestille en sort med sånn orange-til-sort dial inntil jeg fant ut at den minnet meg om le crusset (typo?) i fargene.

Får se om jeg kjøper noe slikt en dag, fikk litt sansen for den selv om den ser ut som en kjele.

Kanskje de gamle blir samleobjekter da? Liker personlig det gamle designet best, men klart bedre verk er intressant.