Solgt Monval 70 modell "dykker" ETA 2425

Medlem
15. jan. 2016
Sted
Oslo
Monval, en vintage dykker i fra tidlig 70 tall. Merket er et gammelt sveitsisk fabrikat som forsvant ifb med quartz bølgen. Monval var kjent for rimelige men gode ur. Urverk var ifra A.S. eller senere ETA, med andre ord utprøvd mekanikk.

Dette uret har ETA2425 urverk, - men tikker fortsatt jevnt og godt. 25 stener og gangreserve på 35 timer. Jeg har ikke kontrollert sistnevnte, men ifølge forrige eier - en tysk samler så er urverket overhalt. MEN har ikke original krone.

Kasse måler 39mm uten krone. 42mm fra lug til lug. 22mm lug. Den bærer mye større grunnet kvadratisk form. Kasse og lokk av rustfritt stål, noe som tilsier kvalitet. Ingen synlige merker eller hakk.

Visere er relumet, men ikke av nyere dato.

Bezel fungerer men av typen uten knepp og begge veier.

Dersom man søker på nettet, så finner man at dette er et ur som sjelden dukker opp. En av grunnene var en lav produksjon samt mange konkurrenter. Selv har jeg ikke funnet et tilsvarende .

Dessverre ingen papirer eller boks.

Uret kommer på en kvalitetsreim fra Meinhoffer.

F2F Oslo eller Vollen. Mottaker betaler evt porto. Vanlig TS oppgjør.

IKKE INTERESSERT I NOE BYTTE. Jeg selger for å redusere en samling.

Pris : 1100. Pris er ferdig prutet og det er tatt høyde for uorginal krone. MERK. Dette er et ur for samlere. Jeg kan ikke garantere noe, men dersom uret ikke er slik som beskrevet, sendes det i retur og kjøp heves.

Takk for titten.

20180219_200927.jpg

20180219_200757.jpg

Visere skal være originale men relumet.
20180219_200647.jpg

Integrerte lugs, bidrar til behagelig passform.
20180219_200525_001.jpg

Pen kasse i børstet stål med polerte kanter.
20180219_200501.jpg

Tidstypisk putekasse. Flott blåfarge i skiven, som veksler mellom kongeblå og blålilla.