Moonphase klokker

Medlem
12. nov. 2013
Innlegg
126
Sted
Oslo
Hei

Vurderer å anskaffe meg et klassisk dressur med moonphase og full dato. JLC Master Calender er selvfølgelig et alternativ, dog noe dyrt. Hva tenker dere om Baume & Mercier sin Clifton linje? Da spessielt ref. 10055 Jeg har ikke noe erfaring med BM, men liker utseendet på klokken, og selvom det ikke er in-house urverk, så er det et bra Dubois Depraz urverk som modifiseres monteres og kontrolleres in-house. Prisen er også noe annet enn JLC, har også sett noe på Frederique Konstant, men her har jeg ikke noe oppfattning egentlig.

Noen synspunkter?

http://www.baume-et-mercier.com/en/clifton-10055.html
 
Redigert:
JLC Master Calender er en lekker klokke. Jeg vuderer selv JLC Master Moon Ultra Thin som neste klokke.
Selv synes jeg Baume & Mercier klokken ble litt rotete med alle tallene på skiven, samt likte jeg ikke fonten så godt. Jeg har ikke hørt noe negativt om Baume & Mercier, så om du liker klokken godt, så tror jeg ikke det er noe dårlig valg.

JLC:
img3665bh.jpg


Frederique Constant:
9010225248_e5c01c26a3_h.jpg
 
Liker den JLCen veldig godt. Den er et godt alterativ til Master calender, liker all informasjonen som vises på full calender day/date. Men kan være enig i at BM fremstår som litt rotete og faktisk litt stor med sine 43mm.

Noen som har erfaring eller noe input rundt Frederique Konstant?
 
Har selv blitt litt betatt av ur med månefasekomplikasjon, og Arnold & Son HM Perpetual Moon er nok den ultimate!

2025696.jpg


DSC6860.jpg
 
Synes Frederique Constant er et godt forslag. Ble positivt overrasket da jeg så den IRL.

Og når en gang tråden tar for seg Moonphaseklokker generelt, vil jeg slå et slag for et par utradisjonelle alternativer:

Sarpaneva K3-moon
2505037.jpg


Moser&Cie Perpetual Moon
10_0324_HMoser_PerpetualMoon_6.jpg
 
Til en litt mer moderat pris, om det er av intresse:

0732119_4.jpg


Det sagt, som et dedikert dressur ville jeg nok godt for FC i denne prisklassen.
 
Redigert:
Litt erfaring med Glashütte- de har noldus priser på service, selv på enkle verk. Og siden jeg ikke liker at de blir servet av en uautorisert urmaker gjennom AD sendte jeg mitt til sveits. Tok 7 mnd og kostet meg 13600... For overhaling, ny fjør, ny krone og polering av kasse og spenne. Føltes som et... røverkjøp.... Da hadde jeg nok heller gått for Zenith sin, eller den Frederique Constant Manufacturen noen hadde lagt ut et bilde av her- den leste jeg akkurat om på nett, og må jo være et kupp til 25.000!


G.
 
Frederique Constant Manufacturen er vakker, og til den prisen må den jo være en kjempedeal. Eneste problemet mitt med den er størrelsen. Syntes 42mm er for stort for et slikt ur. Dette er jo helt klart et dressur og bør ha en mer moderat størrelse.

JLC'en er perfekt med sine 39mm, men i en helt annen prisklasse.
 
MUT Moon er et nyyydelig ur! Vel verdt prisen, jeg ville absolutt anbefale trådstarter en tur innom Tidemann for en kikk og en pris ...

Min:
 
Frederique Constant Manufacturen er vakker, og til den prisen må den jo være en kjempedeal. Eneste problemet mitt med den er størrelsen. Syntes 42mm er for stort for et slikt ur. Dette er jo helt klart et dressur og bør ha en mer moderat størrelse.

JLC'en er perfekt med sine 39mm, men i en helt annen prisklasse.

Fant den på jomashop nå til 17 000 inkludert moms! Det er da latterlig lavt ift hva man får? Eneste jeg ikke liker er den manglende sekundviseren. Men jeg er nærme med å kjøpe må jeg si! Blir en tur innom den lokale AD`en for å sjekke hvilken pris de kan gi på samme ur først tror jeg :)
 
Fant den på jomashop nå til 17 000 inkludert moms! Det er da latterlig lavt ift hva man får? Eneste jeg ikke liker er den manglende sekundviseren. Men jeg er nærme med å kjøpe må jeg si! Blir en tur innom den lokale AD`en for å sjekke hvilken pris de kan gi på samme ur først tror jeg :)

Ikke galt! Men vel verdt å sjekke hva lokal AD og evt Tidemann kan gi deg av pris!