Muffins på finn.no?

Medlem
15. mars 2009
Sted
Asker
Ringte for en måneds tid siden på en Sub på finn. Klokken var fra 2007, men uten boks og papirer.

Fyren virket seriøs og ryddig, og hadde det ikke vært for at det var uaktuelt for meg å kjøpe en klokke som ikke var komplett kan det tenkes jeg hadde slått til.
Dagen etterpå fant jeg akkurat de samme bildene på ebay, og da fikk jeg litt dårlige vibber. Klokken ble tatt av etter et par dager, men nå er den samme annonsen på finn igjen . Men nå er klokken MED boks og papirer. Han hevdet da at han hadde lett så mye kan kunne uten å finne papirene.
Klokken er borte fra ebay nå, men det er vel ikke noe tvil om hvor bildene kommer fra...

Som sagt; Bjørn virket hyggelig og seriøs, men hvorfor lyve om at du driver og leter etter papirene hvis du akkurat har hentet den på posten etter et ebay-kjøp?

eBay bilder finner jeg stadig på Finn, det er ofte et resultat av latskap og manglende fotoskillz. Klokker som plutselig får boks og papirer kan jo enten skyldes at de er funnet eller at selger har innsett at boks og papirer selger og kjøpt seg nye på nettet. Det er jo fullt mulig. Både ekte og fake. Uansett er det vel nok varsellamper som lyser til at man kan holde seg unna, bare for sikkerhets skyld.

Personlig er jeg risikoavers på grensen til paranoid, og veldig avhengig av intuisjonen min. Kan godt hende jeg går glipp av noen gode deals på grunn av dette, men jeg har ihvertfall ikke blitt lurt ennå :)

(En teit(?) regel jeg har er at jeg ikke liker når telefonnumre og navn ikke stemmer, som i denne annonsen. Uansett hva slags familieforhold som evt påstås. Bjørn ≠ Francisca. Men forbehold om at du ikke har blitt oppringt av et nummer som faktisk tilhører en Bjørn.)

Kanskje det er en av disse fra Toten, Anders?
Ikke vær så fordomsfull!! :cool: :D :)

Spøk til side, ofte greit å skygge unna når man er litt i tvil ja..

(En teit(?) regel jeg har er at jeg ikke liker når telefonnumre og navn ikke stemmer, som i denne annonsen. Uansett hva slags familieforhold som evt påstås. Bjørn ≠ Francisca. Men forbehold om at du ikke har blitt oppringt av et nummer som faktisk tilhører en Bjørn.)

Det kan jo være en av Jentene på Toten.

Edit: Damn it DJM, du er kjapp!

Ja, jeg har iallefall lært leksa mi når det gjelder å være kritisk til selger :D

En annen ting..

Det er iallefall 3. gangen jeg ser at han annonserer en Sub fra 2007 - alle ganger omtrent ubrukt klokke.. I tillegg har han annonsert 3 eller 4 forskjellige Breitlinger i samme prisklasse den siste tiden - alltid fra 2007, alltid nesten ubrukt og alltid "safe-klokker"..

Skulle likt å se safen til denne karen her :D

Nei, har ikke mottatt noen telefon fra nummeret til Bjørn. Men at du får kjøpt ekte papirer på nett må vel sies å være en sannhet med modifikasjoner. At papirene opprinnelig stammer fra Rolex er forsåvidt ikke interessant hvis de ikke ble levert med denne klokken da den var ny, eller?

Vel det ble ingen klokke på meg og det blir det ikke nå heller. Hvis noen kjenner Bjørn alias Francisca og mener at dette er "good shit" må det gjerne kommenteres. Det var ikke egentlig meningen å fremstille noen som luring, heller lufte min egen skepsis.

Når jeg tenker meg om sa han på telefonen at han kjøpte og solgte mye klokker og hadde en urmaker i familien (?). Han hevdet videre at klokken lå hos Alf Lie for takst/ektehetsbevis.

Men at du før kjøpt ekte papirer på nett må vel sies å være en sannhet med modifikasjoner. At papirene opprinnelig stammer fra Rolex er forsåvidt ikke interessant hvis de ikke ble levert med denne klokken da den var ny, eller?

Jo, helt enig. Ble litt upresist fra min side. Ikke ekte som i fulgte med klokken.

Jentene på Toten var selvsagt et godt poeng :D Jeg hadde gjerne kjøpt en klokke av en av dem, folk som har fått seg en utfordring i livet pleier å utvikle karakter og integritet.

Når jeg tenker meg om sa han på telefonen at han kjøpte og solgte mye klokker og hadde en urmaker i familien (?). Han hevdet videre at klokken lå hos Alf Lie for takst/ektehetsbevis.

Det kan jo være en forklaring, og det siste lar seg sikkert sjekke. Jeg synes likevel han bør konfronteres med at bildene også ligger på eBay.

Akkurat den bilden med den amerikanske typen hus

...i uskarp bakgrunn er fra en veldig kjennt selger i USA som ofte selger på ebay, TZ og andre steder.
Husker god at jeg konfronterte en selger på finn med bilder tatt fra samme selger på ebay og spurte om det var bilder på klokken som var til salgs. Fyren bedyret at bildene var hans.............
:/

At selgere dog ikke legger ut nummer har jeg full forståelse for, siden det finnes mye rareog useriøse som ser på finn og bruker kostbare annonseobjekt som en god kilde til en innbrudds bølge........siden dem forventer at man forvarer klokkene hjemme.

Var litt i kontakt med selger i forbindelse med en DJ han averterte på finn. Selger virket seriøs og kunne svare godt på spørsmål.

Den gangen la jeg merke til at bildene av klokken var meget gode og hadde samme "styling" som bildene lenket i tråden. Var de også lånt fra andre?

/ D