Mulberry vesker?

Medlem
1. des. 2010
Innlegg
2.160
Sted
Haugesund
Ok sonen, dette er vell ett spørsmål som ikke helt passer inn men med så mange stilfulle mennesker og sikkert flere enn meg som har bedre halvdeler med veske fetish så prøver jeg meg:)

Det har seg sånn at dama har fått helt veske dilla, og maser og fjaser om det dagen lang, spesielt om en mulberry baywater eller noe sånn. Så for å få litt fred må jeg nesten ut å handle. Så siden jeg er helt blank på området har jeg disse spørsmålene(sikkert flere jeg ikke vet om enda også):

-Er det som kjøp av ur, "pruter" mann? Hvis så, hvilken rabatt kan man forvente?
-Reiser endel og har bemerket meg at flyplasser rundt om har butikker av dette merket, er dette smart eller bare "tax free" fjas? Hva med moms, kan man trekke i fra og gå på grønt(om det går under 6000,- grensa)?

Ja, tar imot alle tips, hver en sparte kroner går til ny klokke så her teller hver en krone! Hoho;)
 
Kondolerer :)

Som samboer med en Mulberry-fan gjennom flere år, har jeg smertelig fått erfare hva slags innhogg dette gjør i lommeboka.. At Mulberry skrudde opp prisene med minst 20% for et års tid siden gjorde ikke saken noe bedre..

Mulberry Bayswater er en skikkelig klassiker, og koster fra 8500,- og oppover avhengig av skinntype. Den finnes i et flere utgaver, og det kommer nye farger hver sesong.

Min erfaring er at det er lite/ingenting å spare på å handle på flyplasser og andre forhandlere utenlands dersom man skal gjøre alt på rette måten. I England kunne jeg vel spare rundt 10%, men da støtter jeg heller den lokale forhandleren i Drammen.

Lykke til :)
 
Gir en stemme til Bayswater Oak.

Madammen har hatt den(blant flere) i flere år.

Mulberrys svar på sub?
 
Gir en stemme til Bayswater Oak.

Madammen har hatt den(blant flere) i flere år.

Mulberrys svar på sub?

Mener de har gode priser både påSchipol og Kastrup. Men Bayswater er aldri på salg.
 
Både jeg og dama har lagt igjen mye penger hos Mulberry Oslo, hun har dog handlet litt av en selger på finn.no fra lommedalen som ofte selger til gode priser.

På Bayswater er det lite å hente i utlandet, de populære veskene kostet omtrent det samme verden over. Vil hun ha f.eks strutseskinn eller andre spesial versjoner ville jeg sett i Outlets utenfor London.

Send mail til mulberry@online.no så hjelper de deg om du ikke er i Oslo selv.
 
Kondolerer :)

Som samboer med en Mulberry-fan gjennom flere år, har jeg smertelig fått erfare hva slags innhogg dette gjør i lommeboka.. At Mulberry skrudde opp prisene med minst 20% for et års tid siden gjorde ikke saken noe bedre..

Mulberry Bayswater er en skikkelig klassiker, og koster fra 8500,- og oppover avhengig av skinntype. Den finnes i et flere utgaver, og det kommer nye farger hver sesong.

Min erfaring er at det er lite/ingenting å spare på å handle på flyplasser og andre forhandlere utenlands dersom man skal gjøre alt på rette måten. I England kunne jeg vel spare rundt 10%, men da støtter jeg heller den lokale forhandleren i Drammen.

Lykke til :)

Jeg er drammenser, og på jakt etter veske til dama. Hvem forhandler Mulberry i Drammen? :)
 
Denne møtte meg når jeg kom hjem fra jobb i dag, hun fikk ut fingen selv! plutselig ble klokkekontoen "større" :D

IMG_3098_zps5910a4ba.jpg
 
Jeg er drammenser, og på jakt etter veske til dama. Hvem forhandler Mulberry i Drammen? :)

4 men and women i sentrum har masse Mulberry!

Kjenner meg veldig mye igjen i trådstarters kommentarer. Damer er like gale etter vesker som vi er etter klokker. Kjøpte selv en Bayswater til sjefen i huset i fjor. Vanskelig for henne å nekte meg en ny klokke da :)
 
Den var fin @Salvesen. Har du så flaks at du får låne den innimellom også eller?:p

Hehe, nei det tror jeg blir uaktuelt for begge :p Men om hun skaffer seg en duffel/weekend bag så skal jeg heller mase meg til å dra den med runt på jobb :)

Forøvrig noen som har noen tips til gode duffel/weekend bagger? helst i brunt skinn og ikke "rolex" pris da jeg heller vill ha flere klokker :)
 
Redigert av en moderator:
Fikk en av dama til jul som jeg er veldig fornøyd med. Skal se på den når jeg er innom hjemme ila dagen og skrive her:)

Edit;
http://arctanderdesignstudio.no/?product_cat=travel-bags

@Salvesen
 
Redigert av en moderator:
Jeg fikk dette settet fra Mulberry i morgengave


PC-veske og trillebag i cabinstørrelse.. PC-veska var gått ut av produksjon, men hun sporet opp en på lager hos Selfridges i London og fikk den sendt til Norge :)
 
Redigert av en moderator:
Noen som vet hvordan prisene i oslo er vs mulberrys egen nettbutikk?
Sikret akkurat julegaven, medium dorset til 6500,-, lurer nesten på om butikken har bommet på prisen når jeg ser mulberry.com shipper til norge for 500 euro.
Kognitiv dissonans i praksis:)
 
Noen som vet hvordan prisene i oslo er vs mulberrys egen nettbutikk?
Sikret akkurat julegaven, medium dorset til 6500,-, lurer nesten på om butikken har bommet på prisen når jeg ser mulberry.com shipper til norge for 500 euro.
Kognitiv dissonans i praksis:)

@christopherr, jeg handlet nettopp selv. Prisen var lik nettbutikken + mva.
 
Redigert av en moderator:
Takk Thomas,

Andre som har liknende erfaringer ved butikken i oslo vs mulberry's egen nettbutikk?
Sammenlikner en prisen på medium dorset ink kost, frakt, mva og kurs på 8,3 er prisen i butikk fortsatt mer enn 1000kr høyer, ca20%.

Kjekt å vite for andre på julegaveshopping til den bedre halvdelen:)
Burde sjekket dette før turen til byen, ikke etterpå hehe.
 
Jeg er på jakt etter en sminkepung som damen ønsker seg om dagen, har sjekket på nett(netaporter) og der var den dyrere enn butikken i byen(ikke mulberry shop, men en som fører merket) skal dobbelt sjekke litt med nett osv før jeg går til innkjøp :cool:
 
Jeg har selv en bag herfra : Leydenandsons Det er top kvalitet på baggen, men du skal vite at de er utrolig tunge! Jeg bruker selv min aktivt, men må si jeg vurderer å kjøpe en lettere. Du kan utvilsomt ha denne baggen i 200år uten den er gått i oppløsning, så noe garanti trenger man ikke. Jeg tror egentlig de er veldig like Saddleback.

Baggene fra L&S fremstår mer slitte på nettbutikken enn slik du får dem, men denne finishen kommer etter et par dagers bruk.

@Salvesen
 
Redigert av en moderator:
Ser den forrige posten vel egentlig skulle vært til runes :) Du nevner baggens størrelse som som noe positivt i forhold til bruk som håndbagasje. Jeg vil bare informere deg før du kjøper, at den baggen du linker til veier 8.3 Pound = 4Kg. Da har man plutselig en bag som opptar over halvparten av den tillatte baggasjevekten. Det kan være noe å tenke på. Det var verfall noe jeg ikke var klar over da jeg kjøpte min.

Min egen veier 5kg, og med en laptop, litt klær++ er man fort oppe på 10Kg. Det merkes på skulderen;)

@runes



@Salvesen - denne har jeg sett mye på, men ennå ikke bestilt. 100 års garanti, og en størrelse innenfor kravene til håndbagasje gjør den veldig interessant.

Shop Leather Duffel Bag | Overnight Bag | Saddleback Leather Co.

CLC-DF-LG-TB-PS-SLC01Br1C-1900.jpg
 
Redigert av en moderator: