Muligens min første Rolex, trenger tips.

Medlem
5. mai 2015
Sted
Bergen
Har nå funnet ut at tiden er inne for kjøp av et ur som ikke er quartz, og har falt for Rolex 68178 fra 84 på finn som ligger ute til 45k. Klokken er av selger, kjøpt av Johnny rolex (har jeg fått verifisert). Er ny i gamet og det hadde vært fint med litt innspill til dette urets stand.

Det jeg lurer på er om dette henget i lenken burde trekke med prisen og om det er mulig å få den strammet, og så er det vel også 7år siden den sist var til service. Er dette en grei deal?
56_836733564.jpg

Link til annonse:http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56954856&searchclickthrough=true&searchQuery=rolex president

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: knutazzio
Produsert i 1984 og brukt hver dag av nåværende eier siden 2000, siste service var for 7 år siden.
Det er ikke litt slark i den lenken der, den er utslitt - husk gull er mykt og "pinnene" i lenka er i stål.
Regn med service på uret for +6.000.- PLUSS utskiftning/restaurering av lenka til xxxxx kroner.

Jeg tror du kan gjøre bedre kjøp enn dette - dame ur faller fort i pris, se deg om etter noe nyere er mitt tips.

• Liker
Reaksjoner: Obelix og Mitah
Har du vært innom en butikk og prøvd de forskjellige størrelsene? Det kan hvertfall være veldig lurt før du bestemmer deg.

Har du vært innom en butikk og prøvd de forskjellige størrelsene? Det kan hvertfall være veldig lurt før du bestemmer deg.

Ja, jeg har vært innom Bjerke her i Bergen og forsøkt forskjellige størrelser. Men da lenkene som oftest er for stor sitter ikke klokken når man skal speile seg. Mitt gamle Citizen er 28mm. Til hverdagsbruk tenker jeg at 26-28mm er passe. Hørte også at Rolex utfaser 26mm.

Jeg solgte en nærmest ubrukt 26mm helgull DateJust for 40K som var komplett sett. Har du litt tålmodighet vil du komme over ganske bra dealer på dameklokker, det er ikke rift om å kjøpe dem akkurat. Sånn sett har du en fordel både i forhold til pruting og annet når de først dukker opp.

• Liker
Reaksjoner: Mitah
Kjøp ny steel Datejust lady 26/31mm.
No bling og ingen bekymring.

Gull og diamanter og utslitt rolex? Høres ut som en utslitt porsche 944.

Produsert i 1984 og brukt hver dag av nåværende eier siden 2000, siste service var for 7 år siden.
Det er ikke litt slark i den lenken der, den er utslitt - husk gull er mykt og "pinnene" i lenka er i stål.
Regn med service på uret for +6.000.- PLUSS utskiftning/restaurering av lenka til xxxxx kroner.

Jeg tror du kan gjøre bedre kjøp enn dette - dame ur faller fort i pris, se deg om etter noe nyere er mitt tips.

Lenken var visst ikke samme alder på, den var nyere rett før 2000, men sant som du sier! Takk for innspill.

Ja, jeg må si at jeg ble litt betatt av de diamantene o_O men, drømmen hadde vært hvitt gull da det er det jeg bruker i smykker.

Kjøp deg en ring med 18 kt hvitt gull + River D FL 0,25kt itillegg til Datejust 26 mm steel. De diamantene på den er ikke de beste.

• Liker
Reaksjoner: Mitah
Nøkelen er vel og kjøpe det du har lyst på : )
Men synest prisen var litt stiv på den klokken siden du fort på regne 10.000 for og sette den i stand.

Diamantene ja.... Vi har alle en svakhet :D!

Er som nevnt tidligere her meget aktuelt med stål om du skal bruke den til hverdag, men kommer jo litt ann på hva du driver med til dagelig.

Ligger jo ute flere alternativer

Rolex
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.ht...295030&sort=0&ref=fas&searchclickthrough=true

Omega
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.ht...295030&sort=0&ref=fas&searchclickthrough=true

Ja, sett på de, men lenkene var ikke helt min stil. Sitter på kontor, så sånn sett trengs ikke den mest sportye klokken. Har noen Quartz klokker som gjør mer ut av seg i størrelse. (Nixon monopoly, triwa nevil og mk camille glitz) rolexen i headingen skulle være en litt mer reservert dressklokke :)

Men får ha litt is i magen.

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Du trenger en Rolex Explorer 39mm. Tilfeldigvis har jeg en slik til salgs her i Bergen ;)

Kjøp ny steel Datejust lady 26/31mm.
No bling og ingen bekymring.

Gull og diamanter og utslitt rolex? Høres ut som en utslitt porsche 944.

Det er fy fy og sammenligne eldre Rolexer med gamle biler. Service og en oppstrammings jobb på denne så har du en kjempeklokke i mange mange år.

• Liker
Reaksjoner: rolexx