Muligens min første Rolex, trenger tips.

Jeg har forøvrig 2 Rolex Datejust i stål med Diamanter for salg. Nydelige jente modeller.
Kan selvfølgelig sende bilder og info

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mitah
Diamonds are forever - jenter fortjener så mye diamanter som mulig, sånn er det bare:D

Kona mi bruker denne på 36 mm og med eldre jubilee lenke så sitter den perfekt utseendemessig og hun er veldig fornøyd med passform/comfort.
null_zps29318b5d.jpg

Jonny har en lekker sak med diamanter: http://www.finn.no/58618141

Husk, det er lov å prute :)

• Liker
Ja, fin den. Angående alderen så er jo selve klokken nærmest å regne som vintage den er jo 30 år og det synes jeg det er en sjarm over. Samtidig som størrelsen gjør den mer feminin. Vanskelig valg dette, for prisen er mulig å diskutere nå ;)

Det er fy fy og sammenligne eldre Rolexer med gamle biler. Service og en oppstrammings jobb på denne så har du en kjempeklokke i mange mange år.
Tror nok vintage Rolex er for de som kjenner gamet, damen kan nok fort bli skuffet/overasket over kostnader forbundet med å sette i stand et eldre ur. Anbefaler damen å kjøpe nyest mulig/servet innenfor budsjett.

Vintage Rolex er det enkleste av alt, denne hadde jeg ikke vært redd for. Stramming av lenke og en service.
Du for til og med driftsgaranti etter servicen.
Dessuten er det i mine øyne mye kulere å komme med en gammel en, enn en ny en.
Da er det jo best at selger får utført service og medfølgende garanti, prisen blir da mer sammenlignbar med nyere eksemplarer.

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Vintage Rolex er det enkleste av alt, denne hadde jeg ikke vært redd for. Stramming av lenke og en service.
Du for til og med driftsgaranti etter servicen.
Dessuten er det i mine øyne mye kulere å komme med en gammel en, enn en ny en.

Er vel ikke bare og stramme lenken om den er utslitt?

Har sett dem, har ikke prøvd dette selv men må si jeg er litt skeptisk. Ikke til resultetet men til sikkerhet og holdbarhet i ettertid. Ut ifra hva jeg har lest blir lenkene demontert og stagene i lenka blir pakket inn i noen metal hylser. Jeg tenker da mest på slitasje på stedene der hylsene går inn. Og evt. risiko for at rakleverket faller ifra hverandre i ettertid? Kommer vel ann på hvor slitt den er i utgangspunktet?
Som sagt har ikke prøvd dette men er man pesimist så er man pesimist :D!

Har mer tro på denne
:D

Redigert:
Pessismist eller ikke;), tipper ny lenke til den her omtalte klokken koster ett sted mellom 80 og hundre tusen.
Så å kjøpe ny er jo out of the question, syns prisene Hong kong mannen opererer med er absolutt overkommelige å har sålangt bare hørt positive ting :)

• Liker
Takk for mange gode synspunkter her. Har slått fra meg gullklokkeideen for en stund, og tenker heller på å kjøpe en klokke av stål. Synes Audemars piguet, og panerai også har noen spennende klokkedesign.

Men jeg skal ha en mekanisk klokke! Når jeg klarer å bestemme meg da :D