My G R A I L!!! :)

Medlem
1. jan. 2016
Innlegg
79
Sted
Oslo
Da var ventetiden over og jeg fikk et etterlengtet telefon fra Bjerke på at Grailen min var klar for avhenting!

Har tenkt lenge på å gå over til å være "a one-watch guy" og lenge trodde jeg at grail klokken som vil kunne være min foreløpige "endestopp" bli en Rolex, men etter nøye betenkning så gikk lysten på en PP igjen!

Jeg har hatt gleden av å eie en Aquanaut 5167 og en Nautilus 5711 tidligere så det var egentlig veldig naturlig for meg å finne noe i de banene der ettersom jeg var veldig fornøyd med dem men fant dem bare litt for "enkle" og "clean" med kun dato som komplikasjon.

Jeg ønsket en PP med flere komplikasjoner, men også gjerne komplikasjoner som jeg viste jeg ville få mye bruk for i det daglige. Fant også ut at det kjente Nautilus designet var det jeg likte best i PP serien og da var alternativene allerede skrenket inn til enten 5712, 5726 eller 5980 (brukt)! (5990 var ute av bildet siden den var utenfor budsjettet)

Av disse tre gjenværende modellene så var det 5980 som var minst ønskelig ettersom den var en del tjukkere enn 5712 eller 5726. I tillegg tror jeg for min del at Chrono komplikasjon blir minst brukt for min del!

Så da stod valget mellom 5712 eller 5726 igjen!

5712 er en utrolig nydelig klokke og i tillegg svært tynn. Et stort pluss var også at klokken kommer med Månefase og Power Reserve, men pga lang ventetid på denne hos Bjerke og at en Annual Calender kunne man ha på en 5726 samt at designet på klokken appellerte mer hos meg ble valget ganske lett tilslutt! :)

...And without further ado: her er min store grail 5726! :D













 
Redigert:
Shitt pommfritt!
Grattis:)
Det gikk raskt!
Om du på sikt syns skiva er litt rotete og komplikasjonen unødvendig kan vi bytte med en med enklere design?
For øvrig min favoritt-PP!
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Barry2812
Gratulerer!

Jeg skjønte ikke en dritt av de derre Nautilusgreiene før jeg så akkurat denne modellen på et sendebud fra Arabia en gang, men nå vet jeg bedre etter å ha sett et eksemplar i det fri og ikke på bilder...
 
  • Liker
Reaksjoner: Barry2812
Holy motherf**** for en klokke! Gratulerer så mye! Fikk nesten reisning når jeg så bildene...
 
  • Liker
Reaksjoner: Barry2812
Fantastisk @Barry2812! Min første Patek var 5726 på rem. Den kjøpte jeg litt for tidlig i min klokkekarriere og ble solgt... På lenke er den enda mer enda hakket vassere :) Skulle aldri ha solgt den. Kos deg med den!
 
  • Liker
Reaksjoner: Barry2812 og Edzilla
Helt fantastisk, Barry. Gratulerer igjen med råtass og lykke til med søken etter neste klokke :D :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Barry2812