"Mystisk" inngravering

Medlem
30. okt. 2014
Jeg kjøpte en brukt Rolex Submariner 16610 (2009) i 2012 hos en forhandler her i Oslo.
Klokken har boks, papirer og sertifikater, og hadde nylig gjennomgått service da jeg kjøpte den.
Men for et par dager siden oppdaget jeg for første gang en merkelig gravering på baksiden av urkassen.
Den er vanskelig å få øye på, og ser ut til å være håndgravert.
Det ser ut til å stå:

N679
63003

Er det noen her som kan kaste lyst over mitt lille mysterium?

Spent hilsen
Stein
photo.php

Urmaker Bjerke graver alle sine klokker med et EGET serienummer ettersom de ikke evner å lage en database hvor de bruker klokkens unike serienummer.

Jeg har noe sånt bak på den ene lugsen på min Seiko fra 90-tallet. Det står: NF94415592. Jeg mener bestemt å huske at dette ble gjort av urmakeren ved kjøp av klokka, på grunn av garantien.

Og det var ikke hos Bjerke, men Tveita Senter. Flere som følger samme praksis?

Redigert:
Det er nesten merkelig at ikke bilforhandlere følger etter. Om det hadde stått "MØLLER SKØYEN" i krøkkete riper på siden av en fin audi hadde jeg nok strømmet til for å bestille;)

Det er nesten merkelig at ikke bilforhandlere følger etter. Om det hadde stått "MØLLER SKØYEN" i krøkkete riper på siden av en fin audi hadde jeg nok strømmet til for å bestille;)

Bedre at Bjerke gjør det på undersiden, enn at Møller gjør det synlig både foran og bak. Altså under hvert skilt :p