Når hjertet raser i 930!

Medlem
11. jan. 2010
Sted
Stavanger
Hjelpe meg- var på nippet til å importere en 930 fra USA for to år siden, men pysa ut etter å ha lest øyet vått og tørt om alle fallgruber. La hele prosjektet på hylla
MEN i dag, da jeg leverte bilen til verksted for en aldri så liten reklamasjon på reparasjoner, står denne foran innkjøringa til verkstedshallen:

Untitled

...riktignok nedsnødd, men den kunne vært innesnødd også, uten at det hadde senket pulsen min!

Untitled

Untitled

Untitled

Untitled

Untitled

-78 modell, importert fra Florida av en ansatt på verkstedet, total-overhalt med nye slanger, pakninger rund baut, ny turbo, nytt el-anlegg.... Siste som gjenstår er foringer til støtdempere. Hjelpe meg. Jeg må holde meg fast!!
Har jo ikke råd, men det er jo lov å bli vippet av pinnen?!....

...jeg må ofre nytt tak på huset vårt. For min del kunne jeg ha solgt hele huset og flytta inn i en arbeidsbrakke, men av en eller annen , for meg, uforståelig grunn, er ikke min kone og datter enig.... Min sønn tilba seg å avstå fra ukelønn i hele tre måneder som et tilskudd til medeierskap :)

Hehe... Livets frustrasjoner og gleder;)
Jeg dør hver gang jeg ser en sølv 993 med sort interiør

Jeg har for lengst funnet ut at jeg sitter på feil grein i livet. Og med snus i kjeften heller enn en sølvskje, er det littegranne å gå på før jeg kan gjøre noen klassereise også :(

Fin farge på Turboen da, Porscher fortjener litt spenstige farger.. Bare å plukke bort litt US-deler så er den jo nydelig ;)

Fin farge på Turboen da, Porscher fortjener litt spenstige farger.. Bare å plukke bort litt US-deler så er den jo nydelig ;)

....det første som hadde blitt europisert (?) er støtfanger bak! De mursteinene på hver side av nummerskiltet er bare helt grusomme!

964 > 930

Debatt!!

930 uten tvil. Mye fordi det er 911 Turboens stamfar, samt at 930 er selve symbolet på sent -70, tidlig -80 tallets herlige gate-racere. Ingen hjelpemidler, kun rå kraft. Uforutsigbar som ingen andre. Finnes vel knapt et kjøretøy som straffer sjåfør hardere ved en minste uoppmerksomhet. 964 har vel traction-controll, ABS og annet jåleri (aner egentlig ikke...), så den blir for "ny" for meg.
930 vil jeg ha! Men hvis du hiver en 964 etter meg, kan jeg alltids ta i mot ;)

Jeg ser virkelig ingen annen løsning enn å gå for det, ettersom mangelen ser ut til å plage deg meget.
Helsa først!