Når serienr. ikke stemmer?

Medlem
25. okt. 2011
Innlegg
107
Sted
Trondheim
Hei
Har et spm. ang. serienummer på en Rolex. Klokken er opprinnelig en S-serie, men kassen ble byttet for noen år siden til en 4,4mill serie. Har dette noen betydning for klokkens verdi?
Det må sies at det ikke finnes papirer på klokken i dag. Det er en Rolex GMT 2 pepsi det er snakk om her.
 
Tja.. 4,4mill stemmer jo overens med en servicekasse. Men nå er jo Pepsi-hypen så stor at kanskje ikke det har noe å si? Personlig ville jeg ikke kjøpt
en Rolex med servicekasse hvis det ikke fulgte med dokumentasjon og en kredibel grunn til at kassen er byttet.
 
Har fått svar på hvorfor kassen ble byttet. Men helt klart. Her er ingen dokumentasjon. Så spørsmålet blir vel om hvor mye dette påvirker pris?
 
Jeg tenker at klokken kunne vært interessant under gitte forutsetninger.

I motsetning til andre postere mener jeg at dokumentasjon er bortimot uten interesse for denne klokken og da tenker jeg både på original B&P og dokumentasjon på kassebyttet. Grunnet det er at klokken i alle tilfeller er ganske uinteressant som samleobjekt.

Derimot kan klokken ha stor verdi som bruksur hvor Rolex funksjonalitet, kvalitet, utseende og status kan nytes.

Prisen må gjenspeile forskjellen mellom et ur med samlerpotensiale og et bruksur og jeg tror 30-40k er ballpark.

Edit: korrigert prisestimat
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Lien og Rød
Helt enig med 2jHead her.
B&P/dokumentasjoner er hovedsaklig med på å beskytte investeringen som et ur av denne prisklassen er.

Som et salgsobjekt ser jeg derimot ingen problemer med dette uret.

Her har man muligheten til å skaffe seg en av Rolex mest versatile modeller, sette den på håndleddet og rett og slett bruke den til man blir båret ut med anklene først...en beater-entusiasts drøm...uten å tenke på verditap, papirer som blir tapt med årene og en ytterboks som blir liggende i boden i årevis.

Prisnivå har jeg ingen formening om.