Hei,
Kjøpte i sommer en Tag Heuer Aquaracer med calibre 16 urverk (chrono).
Syns klokken er veldig fin MEN er skuffet over nøyaktigheten på urverket.
Trodde ikke at klokker i denne prisklassen skulle trenge justering flere ganger i uken for å vise noenlunde rett tid.
Siste måling gikk den 7 min 52 sek feil på en uke. Dette tilsvarer 1min 7+ sek pr dag.
Kontaktet butikken, og de ba meg komme innom med den så skal de justere.
Spurte hvor lenge de trengt å ha den inne (for å sjekke at den går rett etterpå). Svaret var at dersom jeg leverte inn om morgenen, så hadde de den klar på ettermiddagen... De sjekker mao ikke nøyaktigheten etter justering - de tar kun utgangspunkt i unøyaktighet jeg melder inn til dem.
Lurer på hvilke faktorer som virker inn på nøyaktigheten på uret;
Har det noe å si om en bruker chronograph mye?
Har det noe å si om klokka ligger i ro en dag?
Andre ting?
Vil gjerne ha denne justert mest mulg nøyaktig - UTEN å måtte springe til Galleriet i Bergen flere ganger i uken.
mvh
Jørn
Kjøpte i sommer en Tag Heuer Aquaracer med calibre 16 urverk (chrono).
Syns klokken er veldig fin MEN er skuffet over nøyaktigheten på urverket.
Trodde ikke at klokker i denne prisklassen skulle trenge justering flere ganger i uken for å vise noenlunde rett tid.
Siste måling gikk den 7 min 52 sek feil på en uke. Dette tilsvarer 1min 7+ sek pr dag.
Kontaktet butikken, og de ba meg komme innom med den så skal de justere.
Spurte hvor lenge de trengt å ha den inne (for å sjekke at den går rett etterpå). Svaret var at dersom jeg leverte inn om morgenen, så hadde de den klar på ettermiddagen... De sjekker mao ikke nøyaktigheten etter justering - de tar kun utgangspunkt i unøyaktighet jeg melder inn til dem.
Lurer på hvilke faktorer som virker inn på nøyaktigheten på uret;
Har det noe å si om en bruker chronograph mye?
Har det noe å si om klokka ligger i ro en dag?
Andre ting?
Vil gjerne ha denne justert mest mulg nøyaktig - UTEN å måtte springe til Galleriet i Bergen flere ganger i uken.
mvh
Jørn