Nato og zulu party

Medlem
5. mai 2009
Sted
Oslo
Takk til tapatalk som kræsjet 1 time inn i første versjon av denne posten. Drittprogram :(.

Anyhoo, fått 13 natoer og zuluer de siste dagene samt et par nye klokker og her er resultatene.

Masse ubrukte kombinasjoner men dette er hva jeg orket å gjøre nå. Morsomt med litt variasjonsmuligheter :).

Blå/blå seiko glossy diver:

50d5d1d9-7440-d23f.jpg

50d5d1d9-7453-b3a6.jpg

50d5d1d9-7478-ec2d.jpg

Steinhart nav b chrono II:
50d5d1d9-748a-2a39.jpg

50d5d1d9-749c-64ab.jpg

50d5d1d9-74ac-a155.jpg

Nye seiko 200m diveren:
50d5d1d9-74bf-2951.jpg

50d5d1d9-74cf-9ea4.jpg

Steinhart triton 100 atm:

50d5d1d9-7511-925c.jpg

Neste her er litt spesiell for meg.
Arvegods fra min far og uten tvil den klokken som betyr mest for meg. En gammel alf Lie quartz. Bruker normalt sett denne på en gammel og slitt skinnrem men barettene er så shitty at jeg ikke får byttet tilbake før jeg har vært en tur hos urmakeren.

Denne klokken er skikkelig sliten men jeg elsker den akkurat slik den er.
50d5d1d9-7523-39ef.jpg

Litt moro med POen:
50d5d1d9-7595-76ff.jpg

50d5d1d9-75b3-98d5.jpg

50d5d1d9-75c1-b84d.jpg

50d5d1d9-75cf-1a5d.jpg

Hatt denne lenge, Titan og Quartz og skiklelig tom for strøm. Men komfortabel med lettvekter og Nato :).
50d5d1d9-75df-8b9e.jpg

50d5d1d9-761f-11b2.jpg

Ble en liten haug her. Mangler to klokker fra komplett familie, en 15+ år gammel certina Quartz som ligger i boden og en seiko kinetic som har sær lenke og kasse så var ikke noe poeng å ta den ut.

50d5d1d9-767c-f244.jpg

Får vel lage en familebilde sesjon en dag men det ble ikke denne gangen.

Forøvrig har jeg natoer og zuluer fra en del forskjellige leverandører her.

De helt sorte er maratec og jeg må si... De er i en helt annen liga enn alle de andre når det gjelder kvalitet både på hardware og selve remmen. Det er virkelig påtagende når man sammenligner direkte.

Dessverre er Norges natoen både dyrest og kjipest når det gjelder kvaliteten men jeg er ikke misfornøyd med den uansett da den er unikt morsom. Men må være lov å nevne det ;).

Haha. Alt er Norges natoen sin feil.. Skulle bare bestille en eller to andre også hadde de masse fint og så solgte den andre siden noe også.... Ja. Sånn går det liksom :p.

Aldri hatt Nato og zulu før, synes det er en ganske så behagelig måte å ha på meg en klokke. Og gir en knall mulighet til å variere veldig fra dag til dag.

I kveld ble Norges natoen brukt på den blå seikoen selv om den ikke passer helt. Var jo duplexfestivalen i kveld på rockefeller. Så måtte feire 25 års jubileet med proper strap ;).

Hehe tøft =). Skal nok ha noen flere på sikt, må skaffe et par "true bond" og noen slike grønne og noen grå og... Liker godt følelsen av zulu og Nato på armen. Meget komfortabelt.

Minner meg på hvorfor jeg pleide å bruke tøy reimer når jeg var yngre.

Sitter med en handlekurv fylt med 14 zulu/nato remmer :) Mye vil ha meeer.

Mens jeg sitter og handler så kom jeg til å tenke på noe. Prøver godfolket å matche hardware på natoremmene med klokken? Matt case = matt hw på nato, blank etc.? Har seg slik at jeg har en Dievas Vortex som jo er i titan. Vil en natoreim med blank hardware kollidere med titaniumets matte overflate?

Har kun delvis forsøkt å matche selv. Enklere når de fleste klokkene mine har både brushed og polished deler men synes generelt det var enklere å få matt hw til å se bra ut enn blank.

Men dette var ingen showstopper for min del. Er jo uansett litt røft og casual med Nato så om det ikke matcher 100% er ikke det viktigste tror jeg :).

14 remmer ja.. Blir moro det =)

hehe, ja handlekurven måtte justeres litt desverre. Hirsch Liberty og et par maratac inn, noen andre ut. :) Skal poste bilder

Takk for det :D.

Har faktisk på meg sistnevnte kombinasjonen der i dag, PO på blå/orange nato. Får veldig lyst på en SMP Chrono med blå dial og blå bezel for å bruke denne natoen, men fungerer greit nok på POen også.

Tror det fine været i dag fikk frem lysten på litt farger og den blå er frisk og fin i hvert fall ;). Den kom fra gnomon forøvrig om noen skulle lure på det.

Den seikoen ligger faktisk på den remmen i skuffen akkurat nå, synes de passet skrekkelig godt sammen.

Morsomt med zulu og nato, så vanvittig lav økonomisk investering i en rem forandrer klokkene så utrolig mye. Må nok ha flere av disse ja :cool: