Nato-rem på 116610LN

Medlem
3. sep. 2012
Siden jeg kan tenke meg at dette er av typen tråder som dukker annenhver dag beklager jeg på forhånd for at jeg er dårlig på søkingen.

Skulle gjerne ha prøvd ut en nato på min submariner. Finner haugevis med tutorials på youtube om hvordan det skal gjøres på de eldre modellene, men ikke stort resultat på subC. Er dette noe jeg fint kan klare selv hjemme uten noe erfaring, og helst uten å risikere å etterlate riper og merker? Fått med meg at jeg må skaffe et lughole-verktøy eller hva det nå heter.

Setter stor pris på råd om hvordan dette trygt skal gjennomføres :D

Noen riper får du nok leve med, ihvertfall første gangen, men hvis du gjør det riktig blir skaden minimal. :)

Min "Egenlagde-hurtigturtorial"

1.) Finn barettverktøy, eller liten skrutrekker.
2.) Snu klokken så baksiden vender mot deg.
3.) Legg trykk på baksiden av endeleddet (forsiden av klokken)
4.) Mens du legger trykk på endeleddet tar du først å løsner den ene siden, så den andre.
5.) Gjør du det riktig skal begge barettene komme ut av hullene sine, men ikke bli trykket inn igjen grunnet trykket du påfører endeleddet.
6.) Trykk endeleddet og baretten helt ut på baksiden av klokken. (Pass på så ingenting flyr sin vei)

En liten ripe må du nok regne med for hver gang du tar ut baretten hvis du bruker denne metoden, men noen dyp ripe eller skade blir det ikke.

Lykke til. 116610LN på NATO blir dødstøft! Pics or it didn`t happen!