Navigering på Iphone/Ipad i bil.

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Sted
Ingensted
Skal på tur med leiebil i Italia og lurer på å ta med en gammel utdatert Garmin, eller er kartfunksjonen i Iphone/Ipad bra nok - noen med erfaringer?

Har navigert på detaljnivå i noen ganske rufsete land med appen MapsMe. Fungerer offline etter du har lastet ned aktuelt land for noen få kroner. Har også brukt IPhone sine kart i mer normale land og har vært strålende fornøyd.

Har brukt "Here" i mange land med stor suksess. Laster ned det aktuelle landet på forhånd for å spare mobildata.

(gratis og veldig oppdatert der jeg har vært)

Redigert av en moderator:
Har brukt Navigon sin Europa-app ved flere anledninger. Den koster noen hundrelapper, men funker som fjell, både som bilist og fotgjenger. Laster også ned de aktuelle kartene på forhånd.

Brukte selv iPhone med Google maps på roadtrip i USA i sommer. Fungerte meget mye bedre enn GPSen som vi fikk med leiebilen :)

• Liker
Reaksjoner: aek
Brukte selv iPhone med Google maps på roadtrip i USA i sommer. Fungerte meget mye bedre enn GPSen som vi fikk med leiebilen :)
Jeg har brukt Google Maps/iPhone i Italia 4-5 ganger. Det fungerer så bra at jeg har sluttet å dra med meg min TomTom. Men siden jeg ikke betaler telefonregningen min selv er jeg usikker på om det påløper store kostnader, og på om man kan laste ned kartene på forhånd. Den største utfordringen har vært å finne en fornuftig måte å plassere telefonen så den holder seg i ro under kjøring.

Det innebygde kartet på iPhonen kan brukes også, meg jeg opplever at det ikke gir så gode anvisninger som Google.