Need help | Vurderer å kjøpe Rolex Daytona

Medlem
28. sep. 2016
Innlegg
7
Sted
Bergen
Hei!

Følger jevnt og trutt med på forumet og er noe orientert i klokke verden, men skal være ærlig at Rolex er ikke det merket jeg har satt meg mest inn i pga kompleksitet og utrolig mange kombinasjoner å holde kontroll på.

Sitter nå og har bestemt meg for at Rolex Daytona blir neste kjøp, men trenger litt assistanse hva jeg bør se etter og hvordan prisnivået på disse er om dagen?

Budsjett jeg har satt meg er helst under 200'. Er det håp å få et bra eksemplar som ikke er alt for gammelt for den prisen?
Jeg er i den kategorien at jeg liker kombo two tone med gjerne champagne skive som ser ut til å være noen av de mindre attraktive modellene av Daytona?

Hva bør jeg se etter og hvilke fall høyder må jeg passe på å ikke havne i?

Antar det lite vits å bruke tid på chrono om dagen med tanke på valuta situasjonen.

På forhånd takk for alle svar :)
 
Hei :) Du har fulgt med en stund og har da sikkert gjort deg opp en oppfating av hva som er realistisk i forhold til budsjett. I 2018 hadde jeg til vurdering en Zenith Daytona TT som var akkurat innenfor ditt estimat......det er 6 år siden. Daytona er flott model som anbefales på det varmeste......kan virke noe mindre på hånden enn 40mm Submariner eller GMT.
 
Det skal være mulig å få tak i en ganske ny 116503 for 200’. Selv om de prises til 230’ på Finn er ca 200’ mer relevant (var i dette markedet i vår). Penger trumfer bytteforslag og hypen er over. Skive endrer ikke pris, kun en smakssak.

Utover at modellen fikk en liten oppgradering fra 116523 til 116503 er det ikke så mye å være obs på utover det vanlige, som gjelder for alle handler:
- kjøp selger
- finnes ingen gratis lunsj
- komplett med kvittering, boks og sertifikat drar opp pris og gjør handel tryggere
- servicedok om du velger en eldre 116523/162523 (selv liker jeg 116503 veldig mye bedre enn disse)

Lykke til i jakten etter flott klokke!
 
  • Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg
Det skal være mulig å få tak i en ganske ny 116503 for 200’. Selv om de prises til 230’ på Finn er ca 200’ mer relevant (var i dette markedet i vår). Penger trumfer bytteforslag og hypen er over. Skive endrer ikke pris, kun en smakssak.

Utover at modellen fikk en liten oppgradering fra 116523 til 116503 er det ikke så mye å være obs på utover det vanlige, som gjelder for alle handler:
- kjøp selger
- finnes ingen gratis lunsj
- komplett med kvittering, boks og sertifikat drar opp pris og gjør handel tryggere
- servicedok om du velger en eldre 116523/162523 (selv liker jeg 116503 veldig mye bedre enn disse)

Lykke til i jakten etter flott klokke!
Jeg fikk 250' for rett før jul. Har prisene stupet så kraftig på et halvt år? Det er jo 20%. Hypen har jo vært over i snart 2 år nå så synes det var mye på så kort tid.
 
Jeg fikk 250' for rett før jul. Har prisene stupet så kraftig på et halvt år? Det er jo 20%. Hypen har jo vært over i snart 2 år nå så synes det var mye på så kort tid.
Kunne kjøpe to ulike for 205’. Regner med handel om jeg hadde sagt 200’. (Ble noe annet på meg.) Norske, komplette, pene 116503. Mener å huske det gikk en med dia-skive for ca 215’ på Klokkeriet i samme periode.
 
Tusen takk for gode svar, jeg har gått noen runder og ser jeg at for under 200’ er vi på eldre Daytona de jeg har fått priser på er helt nede på 170 tallet i ganske god stand med relativ ny service noe som egentlig ikke er så gale. Nyere type virker som går for litt over 200’ jeg konkluderte med kanskje heller prøve først med en rimeligere Rolex type Submariner eller lignende for å få litt feelingen. Alt i alt fremstår det for meg som at markedet skal enda litt ned pga stor usikkerhet og virker som det begynner å skje endringer på tilgang hos AD. Ser på generelt grunnlag flere legger ut hele nye klokker som "ikke" skal ha de.
 
Tusen takk for gode svar, jeg har gått noen runder og ser jeg at for under 200’ er vi på eldre Daytona de jeg har fått priser på er helt nede på 170 tallet i ganske god stand med relativ ny service noe som egentlig ikke er så gale. Nyere type virker som går for litt over 200’ jeg konkluderte med kanskje heller prøve først med en rimeligere Rolex type Submariner eller lignende for å få litt feelingen. Alt i alt fremstår det for meg som at markedet skal enda litt ned pga stor usikkerhet og virker som det begynner å skje endringer på tilgang hos AD. Ser på generelt grunnlag flere legger ut hele nye klokker som "ikke" skal ha de.
IMG_6599.jpeg

Denne bør man vel få kjøpt for under 200.000,- som du ønsket.