Hvor kommer ordet/skrivefeilen "invistor" fra? Jeg skjønner at de fleste bruker det sarkastisk, men det kan jaggu virke som at mange tror det skrives slik... (ser det også mye på Facebook-grupper).
Hiver meg glatt på denne
Er så jævlig mange dårlige ledere, og spesielt såkalte mellomledere !
Dritten i midten...-Du vet hvorfor det heter mellomleder? Du er mellom barken og veden. Et abstraksjonslag som beskytter ledelsen fra de ansatte. Ansvar uten myndighet. Osv, osv.
Her passer uttrykket «et bilde kan si mer enn 1000 ord»! Nok til å ta livsgnisten fra de fleste menn...
Roundup fuck you up.
"Abstract
Glyphosate is the most widely used broad-spectrum systemic herbicide in the world.
Recent evaluations of the carcinogenic potential of glyphosate-based herbicides (GBHs) by various regional, national, and international agencies have engendered controversy.
We investigated whether there was an association between high cumulative exposures to GBHs and increased risk of non-Hodgkin lymphoma (NHL) in humans.
We conducted a new meta-analysis that included the most recent update of the Agricultural Health Study (AHS) cohort published in 2018 along with five case-control studies.
Using the highest exposure groups when available in each study, we report the overall meta-relative risk (meta-RR) of NHL in GBH-exposed individuals was increased by 41% (meta-RR = 1.41, 95% CI, confidence interval: 1.13–1.75)...."
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1383574218300887
@Hammerfjord @Kohe321
At full-effekt RoundUp ikke er noe du bør tulle med, har vel vært viden kjent i mange år? Bønder har vel ikke fått dette på en stund? Mener fatter sa at han måtte handle litt ekstra, for det var siste året han fikk det, her for et par år siden.
Men her er kickeren - om gamlingen sprøyter med RoundUp i år, og driver sitt bruk der i år som så mange år tidligere, så kan en som ønsker å drive økologisk komme der og drive økologisk i akkurat den samme jorda - bare to år etterpå. Og hva som bedre er, naboen som fortsatt driver ikke-økologisk, sprøyter som alltid. Og en forstøvet tåke driver jo ikke i vinden.. Jommen sa jeg økologisk.