Heia,
For all del, om det ikke smaker - punktum - så er det lite vits i å helle det i seg for bragging rights eller hva det måtte være.
Det er dog liten tvil om at endel smaker trenger tilvenning etter at man ikke har vært utsatt for dem på en stund, og Laphroaig må jo uansett variant sies å være en i høyeste grad acquired taste. Skotsk hjemmebrent!
(Og jo mindre som snakkes om den gangen på en båt i Aberdeen jeg kom i skade for å nevne at jeg var veldig begeistret for skotsk whisky og prompte fikk beskjed om at man ikke hadde drukket whisky om man bare drakk ting fra de kommersielle destilleriene, jo bedre. Jeg fikk etter litt om og men og logistikk en liten oljeprøveflaske merket med 'Glen MacLeod 45min old, ~80%', og beskjed om at jeg nok ville merke den om om jeg skulle ha den med meg hjem.
Laphroaig og Bowmore ble avfeid som sell-outs, jeg fikk meg et lite glass og smilte tappert mens jeg kylte det i meg - men ett er sikkert, Glen MacLeod 45mo ville jeg knapt brukt til å fyre opp i en primus. Oljeprøveflasken ble merket om og satt på hylla nede i ECR så de skulle ha til en ekstra hard dag på jobben.)