Neste "må ha" klokke

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Har i løpet av to uker røket på både panerai og rolex. Disse begynner nå å bli gamle så jeg lurer på om det er på tide med et lite nyinnkjøp. I den forbindelse undrer jeg hva folket mener om følgende:

Er VELDIG interresert i å utvide med en speedmaster da jeg innbiller meg at den har mest "tyngde" i samlersammenheng. Er dette riktig vei å gå, eller burde jeg heller tenke Breitling? Synes at Heritagemodellen er vakker (Ender selvølgelig opp med begge til slutt :) ).

Det er vel liten tvil om at Speedmaster'en er en større klassiker enn Breitling Superocean Heritage.
Jeg har forsøkt å like Speedmaster'en, og tro meg jeg har prøvd hardt, men jeg klarer det ikke helt.:(
Den har også lav wr rating, så den kan ikke bli utsatt for vann i motsetning til SOH.
Synes SOH er en langt finere klokke enn Speedmaster, men det er min mening. Som sagt, så får du nok mer "kred" for den i WIS kretser hvis dette er viktig for deg.;)

Har som UJU her også hatt litt vanskelig med å føle det helt store for speedmaster
som klokke , men kan være den har vokst litt på meg i det siste..;)
ellers må jeg være enig i at breitlings superocean herritage er noe av det absolutt vakreste breitling har laget
eneste grunnen til at jeg ikke allerede har en selv er at jeg har "pingle" håndledd og er litt redd den med sine 46 mm vil bli i det største laget
uansett begge klokkene du nevner er kvalitets klokker etter min mening
kan egentllig ikke gå så galt med noen av dem

.....det kommer litt an på hvordan Speedmaster du mener. Snakker vi
manuell "måneklokke" ville jeg gått for den først:D

.....det kommer litt an på hvordan Speedmaster du mener. Snakker vi
manuell "måneklokke" ville jeg gått for den først:D
Takker for gode svar. Ja jeg tenkte på den "originale" utgaven. Må innrømme at rent estetisk finnes det morsommere utgaver synes jeg, men føler at når jeg nå skal bygge opp samlingen så bør jeg samle på "begivenheter" og ikke bare "smykker".

Har etter å ha vært på GTG blitt litt gal i hodet og kommer mest sannsynlig til å lage linker som dette helt til administrator kaster meg ut - alternativt menn i hvite frakker henter meg og gir meg hvile i et dertil egnet rom med puter på veggene :)

Fordelen med Speedy (som med Submariner) er at du ikke trenger og bekymre deg for endrede trender. Speedmaster har vært kult i 50 år, og vil være kult i 50 til. Det finnes sikkert spenstigere klokker der ute, men dette er en tidløs klassiker.

Fordelen med Speedy (som med Submariner) er at du ikke trenger og bekymre deg for endrede trender. Speedmaster har vært kult i 50 år, og vil være kult i 50 til. Det finnes sikkert spenstigere klokker der ute, men dette er en tidløs klassiker.

Nettop!

Også er det annen ting. Du må ha den på armen. Da vil du få en sterkere, om en subjektiv, fornemmelse av dette historiske urets karisma. Det forklarer hysterien hos wis'er.:D