Neste steg videre etter en TT Datejust?

Medlem
22. jan. 2014
Sted
København
Hei og hopp!

Min søster har blitt litt bitt at basillen etter at jeg og min far ved utallige anledninger har diskutert klokker i øst og vest. Hun har fra før av en daglig beater, TT Datejust (arvegods), og en TAG Heuer som hun aldri bruker.

Hun snakker hele tiden om at hun har utrolig lyst på en klokke med månefase, og jeg har anbefalt hun å gå for en JLC MUT Moon i stål, da den vil kle henne fint, for hun har mer lyst på en klokke som har "ordentlig" urverk og da er det vel naturlig å se seg om etter herreklokker (..?). Videre er hun interessert i klokker med historie (Speedmaster, Reverso, Royal Oak, Nautilus etc.), så jeg har også tenkt i de baner at man kunne kjøpt en brukt AP RO, da det er flere av herremodellene fra 90-tallet som blir for små i dagens standard, men som ville vært helt ypperlig på hennes håndledd. Noen fallgruver man her må være oppmerksom på?

Videre har jeg foreslått en Speedmaster Professional Moonphase, da dette også er en klokke som har mye for seg. Er det noen klokker jeg nå glemmer, eller alternativer til hva jeg allerede har nevnt?

Dette er ikke ment som rasistisk eller diskrimerende, men har lest et eller annet sted at det ofte er tull når man kjøper klokker via Chrono24 med især italienske selgere, noen som har noen erfaringer her? :)

Hva gjelder prisintervallet tror jeg det kan være fleksibelt mellom 45 og 70.000.

Alle svar mottas med takk!
For at tråden ikke skal bli bare tekst og lite snacks, slenger jeg inn noen bilder av aktuelle kandidater :D

Master-jlc-1368420-zoom.jpg

ClymerRO01.jpg

generate_stamp.php

• Liker
Reaksjoner: fettstykket
Bare en ting å si, du har en veldig kul søster!!! Uanset hva hun velger av kandidatene så er det tommel opp.
Kult at hun også bruker en gammel TT DJ.

Hehe, takktakk! Er det da morsomt å fortelle at bestemor har samme klokken? :D Hun (bestemor) ble forøvrig spottet av en da hun satt eksamensvakt, hvorpå klokken ble kommentert, tenkte en stille tanke som at det sikkert var noen fra TS :)