Er AD i England forpliktet til å sende info til tollvesenet i Norge via internett salg?
Er pakken diskret innpakket?
Og hvis ikke selger legger ved faktura, så kan vel posten (eller annen carrier) be om å få oversendt faktura, så de kan betale inn mva på rett beløp før du får utlevert pakken. Det har skjedd for meg på et par solbriller en gang.
Når det gjelder pakker som kommer bort... vel, jeg har handlet på nett siden det var mulig å handle på nett og har aldri opplevd at pakker har blitt borte, hverken store eller små.
Amen.Den norske stat rævkjører oss med avgifter hinsides all fornuft fra før UTEN at vi får stort igjen for det uansett.
Og hvis ikke selger legger ved faktura, så kan vel posten (eller annen carrier) be om å få oversendt faktura, så de kan betale inn mva på rett beløp før du får utlevert pakken. Det har skjedd for meg på et par solbriller en gang.
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Hva man gjør med mva får være opp til den enkeltes samvittighet, nerver og generelle forhold til lover og regler her i samfunnet, men jeg opplever det som relativt ugreit at lovbrudd diskuteres åpent på et diskusjonsforum som jeg oppfatter som et sted som skal fremme klokkeglede uansett pris og anskaffelsesmetode.
Naboen har kjøpt seg en splitter ny helgull Rolex av en type som jeg også har lyst på, men ikke har helt råd til, så nå har jeg bestemt meg for å ta hans.
Er det noen som har erfaring med hvordan man best stjeler en klokke her i landet? Jeg har hørt at det er mulig å vippe ut vinduer hvis man fjerner lister, men vet ikke hvordan man gjør det - noen som har noen råd? Tror han har alarm fra Falken. Noen som vet ca. utrykkstider hos dem?
Vet han har forsikring, så han får jo igjen pengene etterpå - dessuten så bruker han samme forsikringsselskap som meg, og jeg har i løpet av 30 år ALDRI fått en utbetaling fra dem, så jeg synes egentlig bare det er rett og rimelig at de betaler litt tilbake.
Glad for tips.
Ser hva du prøver på her Santos-Dumont. Hva med å heller sende admin en PM enn å starte en tråd på trass? For folk som besøker forumet og ikke er med på internhumoren / sarkasmen så gjør framgangsmåten nok mer skade enn nytte.
Det tenkte jeg ikke på. Har sendt PM nå. Men jeg synes for så vidt at det er verre med folk som lager tråder om lovbrudd og har tenkt å gjennomføre dem, enn de som gjør det på tull.