New member

Medlem
27. juli 2010
Innlegg
15
Sted
Oslo
Hei folkens.

Jeg har i ca to år hatt glede av tidssonen, der jeg har lest og lært en del og samtidig fått siklet over flotte klokkebilder. Dessverre har jeg ikke deltatt aktivt med innlegg, og jeg følte at det var på tide at jeg og bidro med mitt :D

Jeg har i flere år hatt interesse for mekaniske klokker og deres komplikasjoner. Etterhvert som jeg har fått mer innsikt i klokkeverdenen, har jeg også fått mer lyst til å bruke penger på det, eller det blir mer forsvarlig å bruke penger på klokker, fordi man skjønner hvorfor det koster så mye.

Den lille samlingen min begynte med en sub date. Denne er ikke i min besittelse i dag, og det salget angrer jeg på. Så fikk jeg meg en billigere klokke, som jeg har kost meg veldig med i et par år. Jeg må si at denne klokken har vokst veldig på meg med årene.

IMG_1484.jpg


IMG_1487.jpg


Det neste kjøpet ble en brukt sub no date (14060M). Denne har jeg heller ikke lenger, og jeg angrer veldig :(

Bildetatt20022011kl1524.jpg


Så fikk jeg endelig kjøpt klokka jeg har sikla på i over ett år. Jeg synes den er utrolig vakker, og det er en fryd å bære denne på armen.

IMG_1521.jpg


IMG_1522.jpg


IMG_1523.jpg


IMG_1528.jpg


Det rare er at jeg liker å bære piloten på høyre hånda, ingen andre klokker hittil har jeg hatt det sånn med.

Jeg liker ikke å ha for mange klokker. Det neste kjøpet blir en rolex eller panerai. Jeg elsker lenker og neste klokke må ha det. Grailen(e) er AP ROO (volcano og bumblebee). Generellt synes jeg at klokker med elegant og klassisk stil er de fineste, (men jeg kommer ikke til å kjøpe noe slikt ennå ihvertfall, nå er det bruksur som gjelder). F.eks. Breguet Classique, MEN den skal ha en sentral sekundviser, jeg tåler ikke klokker uten. Unntaket er Panerai :cool: hehe

En siste ting: når det kommer til dette med manufaktur og eta, så plager det meg at f.eks. IWC Pilot Chrono har "vanlig" 7750. Det vil jeg ikke betale for (selv om den modifiseres og justeres av IWC), men jeg kan godt kjøpe en panerai med 6497 som det ikke er gjordt noe som helst med. Hvorfor tror dere det er sånn?

Her er noen flere bilder :p

IMG_1536.jpg


IMG_1530.jpg


IMG_1538.jpg
 
Velkommen hit, og takk for titten. Fine klokker begge to. At du liker å ha piloten på høyre, vil jeg tro har sammenheng med den digre kronen...

Når det gjelder manufaktur-diskusjonen, så tror jeg at jeg skjønner hva du mener. Jeg hadde en Panerai med Unitas, og det plaget meg ikke noe særlig. For meg så handler det litt om at Panerai historisk sett aldri har laget urverk selv. (her må noen arrestere meg hvis jeg tar feil) - Selskapets DNA er således basert på helt andre ting enn innsiden. Når det er sagt, så synes jeg de lager flott urverk nå.

Uret du egentlig er på utkikk etter er forresten en Breguet Marine. Sporty og elegant på en gang. Og med sentral sekundviser. :D
 
Velkommen hit, og takk for titten. Fine klokker begge to. At du liker å ha piloten på høyre, vil jeg tro har sammenheng med den digre kronen...

Når det gjelder manufaktur-diskusjonen, så tror jeg at jeg skjønner hva du mener. Jeg hadde en Panerai med Unitas, og det plaget meg ikke noe særlig. For meg så handler det litt om at Panerai historisk sett aldri har laget urverk selv. (her må noen arrestere meg hvis jeg tar feil) - Selskapets DNA er således basert på helt andre ting enn innsiden. Når det er sagt, så synes jeg de lager flott urverk nå.

Uret du egentlig er på utkikk etter er forresten en Breguet Marine. Sporty og elegant på en gang. Og med sentral sekundviser. :D

Takk takk =)
Ja selvfølgelig har krona mye å si, men den er faktisk ikke ubehagelig på venstre hånda. Klokka jeg refererte til er en Breguet Classique, se her:

5177BA-12-9V6.gif
 
Velkommen inn i varmen! For en lekker IWC BP du har, har prøvd den på hånden hos Alf Lie, satt perfekt. Dessverre var prisen litt i stiveste laget, men absolutt et ikon av en klokke!
 
Velkommen skal du være.
Likte godt Certina'en. Det er noe magisk med de snøhvite urskivene :smile:
 
Velkommen i "gjengen", jeg er mektig imponert over overgangen fra Certina til en IWC BP som for meg er selve ikonet for kjennere..:D jeg er ikke i tvil om at du koser deg med denne, står høyt på listen min også.

Når det gjelder urverkene så har jeg både en IWC pilot med 7750 og en Panerai (med det samme urverket såvidt jeg vet) og selv om det ikke er veldig foskjell i de 2 urenes nøykatighet så er det merkbart bedre for IWC'en. Såvidt jeg husker er det en temmelig omfattende endring IWC har gjort på verket og prisen på de 2 urene er temmelig lik. Egentlig er vel panerai "hypet" litt opp og blitt veldig trendy og dermed høy pris, mens IWC har (i mine øyne) en noe bedre kvalitet. Tja, smaken er som baken, så det er sikkert endel som er uenig i dette utsagnet. De har forsåvidt forskjellige bruksområder for meg så det passer bra. Uansett, er like glad i begge urene og kommer aldri til å kvitte meg med de (...håper jeg;))

Håper på mange fine klokkebilder etterhvert..