Noe å satse på ?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Fant denne på qxl, skeptisk til handel av klokker på qxl, men han holder til i Bergen så da kan jeg evt se den før jeg handler.

http://www.qxl.no/pris/klokker-smykker- ... 88040/ls4/

Men lurer på om den er noe å satse på ? Som dere ser ingen eske eller papirer...
Noe jeg bør se etter for å evt kunne identifisere om den er ekte eller ikke ?

Er prisen ok ?

Takker for svar :)

Jeg kan veldig lite om Omega, men jeg synes overgangen mellom kasse og lenke ser utrolig dårlig ut.

Jeg kjøper aldri klokker jeg ikke har veldig god peiling på som er uten paipirer og sertifikater.
Eller for å sid det på en annen måte. Jeg har kjøpt flere klokker uten boks og papirer tidligere men da har jeg kjent klokka ut og inn og kan bedømme raskt om den er ekte.

DJM skrev:
Jeg kan veldig lite om Omega, men jeg synes overgangen mellom kasse og lenke ser utrolig dårlig ut.

Jeg er heller ingen expert, men ut fra andre tilsvarende klokker jeg har sett, er det ikke noe å sette fingeren på i forhold til om det er en omega eller ei.

But don`t shoot the messenger.

Ser grei ut. Veldig bra ur. Har en litt nyere utgave av den selv.
Lykke til! :D

Bezelen ser rimelig slitt og punktpolert ut. Ellers kan jeg ikke se noen grunn til at den ikke er ekte, men jeg er ingen Speedmaster-ekspert (eller annen ekspert for den saks skyld :mrgreen: ).

Til prisen den står i nå er det vel ok, men den skal ikke så mye opp før du kan kjøpe en 3511.50 med boks og papirer i excellent stand til samme prisen på TZ. Men hvis du kan få en auto Speedy for like over 3k, så er vel det glimrende. Lenka ville jeg lagt i skuffen, den var sliten. Sett heller på en Di-Modell Rallye, så har du en knall bruksklokke for en billig penge.

Legger du til prisen for service og ev.ny lenke blir det nok ikke ikke ekstremt rimelig.
Men får du tatt en "rimelig" service og setter på reim av noe salg så får du jo en grei
bruksklokke du ikke behøver å være så forsiktig med.
Så 2 stk til salgs i bruktbutikk i Tyskland, kjenner karen, og han ville la de gå får 750 Euro/stk.
Begge var i bra stand.
Lykke til i alle fall :mrgreen: