Noe informasjon om denne klokken ?

Medlem
27. mars 2018
Sted
skien
Hei!

Kom over denne Candino klokka.
Finner den ikke noe som helst sted på nettet, har 0 informasjon om den.
Noen som vet noe mer enn det jeg gjør, eventuelt pris?

29694997_10155391249945976_83509132195266560_n.jpg
29792884_10155391250070976_5033470558721802240_n.jpg
30123852_10155391250040976_8501130151675822080_n.jpg

Som du ser her https://www.chrono24.com/candino/index.htm
Så er det jo en god del av de klokkene som er verdt noe iallefall.
Men finner ikke eksakt samme modell av klokken noen sted :)

men takk for svar!

En del av de klokkene er i massivt gull. En del er helt nye og ubrukte. En del har mekanisk urverk. En del er drømmere, som aldri får solgt til disse prisene.

Det du har er vel så vidt jeg kan se en godt brukt forgylt quartz-klokke i et ganske kjipt design.

57814667-A442-4FB3-8467-6BDBBFE58868.jpeg
Verdien er begrenset til det noen er villig til å betale. Modellen er nok ikke så interessant for samlere, men som alle sveitsiske merker med noen år på baken finnes det artig ting i vintage, denne fra rundt 1970 :)

Du må ha ekstremt lite å gjøre på fritiden din, siden du skal kommentere det overalt..
Sånne mennesker som deg som tror de er morsome (y)
Neida, jeg er bare driiit lei av folk som åpenbart IKKE er spesielt interessert i ur og som bare (miss)bruker den kompetanse, som finnes på ulike entusiastforum. Åpenbart bare for å få verifisert sine eventuelle verdier. :mad:

Neida, jeg er bare driiit lei av folk som åpenbart IKKE er spesielt interessert i ur og som bare (miss)bruker den kompetanse, som finnes på ulike entusiastforum. Åpenbart bare for å få verifisert sine eventuelle verdier. :mad:
Eller kanskje det å få tak i en gammel klokke kan vekke interessen for andre klokker? Jeg tror i alle fall ikke det er særlig fruktbart for miljøet å bli møtt med sånne kommentarer i sitt første innlegg, selv om det handler om penger.

Hei @saintak

Candino er et merke med lang historie og tradisjon, men har alltid vært av typen "rimelig". Det klarte å overleve quartz-bølgen på sent 70 tall, med å innføre egne modeller med quartz-verk. Følgelig er dette også hva man forbinder med navnet i dag.

Uret ditt er sannsynligvis i fra 90-tallet, men litt pussig at det har manuelt opptrekk. Et søk på nettet tilsier at Candino ikke har hatt noen modeller i fra den epoken med tilsvarende urverk. Candino leverte den gang sine ur i hovedsak med quartz-verk, fra enten ETA eller Ronda AG. Noen veldig få modeller kom med ETA sin arbeidshest, cal 2824-2, et automatisk urverk.

Det at du ikke finner noe info, er aldri noe godt tegn med tanke på urets verdi.

Jeg har selv eid en Candino "dykker", som jeg fikk i gave på 80-tallet. I den satt det et quartz-urverk, som avgikk med døden etter noen års bruk, - batteri-lekkasje. Det medførte at uret gikk på fyllingen, da verdien ikke rettferdigjorde noe mer innsats - etter anbefaling i fra urmaker.

Det er som oftest tre ting som gjør et ur ettertraktet og verdifullt; produsent, kvalitet og ikke minst urverket. I ditt tilfelle er nok ingen av tingene oppfylt.