Noe over samme lesten som Panerai

Medlem
19. nov. 2013
Liker "pute" formen på Panerai, noen merker som har liknende design, uten å være en fake? Akkurat som at man sitter med en følelse at 70% av alle dykker ur blir beskyldt for å være sub-kopier.

Og før noen sier "kjøp en Pam, så er problemet løst", så kan jeg si at det er uaktuelt å bruke så slike beløp for et armbåndsur....samboeren hadde faktisk flyttet på dagen skulle jeg tippe. Anyways...noen mer fornuftige alternativer der ute som står på egne ben?

Et googlesøk på "Panerai Homage" gir opp mange muligheter. :)

Mange av disse benytter kinesisk utgave av 6794-urverket, ettersom dette er et rimelig urverk, som ikke lenger er patentbeskyttet.

Dessverre ser det ut som mange av Homage-klokkene er identiske med fakes, med unntak av logoene. Lurer på om de I noen tilfeller blir laget på samme fabrikk..

Et googlesøk på "Panerai Homage" gir opp mange muligheter. :)

Mange av disse benytter kinesisk utgave av 6794-urverket, ettersom dette er et rimelig urverk, som ikke lenger er patentbeskyttet.

Dessverre ser det ut som mange av Homage-klokkene er identiske med fakes, med unntak av logoene. Lurer på om de I noen tilfeller blir laget på samme fabrikk..

Jeg har tidligere kjøpt et par Parnis-klokker før jeg helt og holdent har sluttet med kinesiske homage-klokker. Tror det er liten tvil om at det er en sammenheng mellom replica-industrien og disse homage-merkene da jeg fikk en falsk Mont Blanc-penn som plaster på såret vedlagt pakken siden ordren hadde tatt lang tid. Ville hvertfall ikke vurdert en slik.

Mitt råd vil være å kjøpe en fin, rimelig dykker i samme størrelse som Panerai med særegent design.
Sett deg et langsiktig mål, et mål som er så verdifullt at det å kjøpe en Panerai er helt legitimt.

Kos deg med den fine, rimeligere klokken mens du jobber mot målet, og kos deg som bare rakkern den dagen du sitter å gliser med en Panerai på armen som kjæresten din unner deg fordi hun vet hva du har gjort for å fortjene den.

Liker "pute" formen på Panerai, noen merker som har liknende design, uten å være en fake? Akkurat som at man sitter med en følelse at 70% av alle dykker ur blir beskyldt for å være sub-kopier.

Og før noen sier "kjøp en Pam, så er problemet løst", så kan jeg si at det er uaktuelt å bruke så slike beløp for et armbåndsur....samboeren hadde faktisk flyttet på dagen skulle jeg tippe. Anyways...noen mer fornuftige alternativer der ute som står på egne ben?

Se på Benarus Moray.

Når Panerai ble kjøpt av Richemont i 97 var ikke alle ansatte glad for det... Og en del hadde ikke lyst til å flytte fra Italia til Sveits.
Det var også en forståelig stolthet i at Panerai var italiensk for disse menn: Richemont kom der for å lage $$$ siden klokkene ble popularisert av Stallone i 95... Før det, mest av alle tenkte at disse store klokker var vulgær og ubrukelig:rolleyes::rolleyes:
Klokkene måte bli små og Panerai var 47 og 44mm: WTF? Jajajaja, smaken skifter... Takk til Hollywood:mrgreen:

Da ble det skapt Anonimo som skulle forbli den "forlatte barn" av Officine Panerai sin italiensk verksted.
De holdt på med sin italiensk design og ETA urverk som Panerai gjorte før.
I 2013, etter mange år av økonomiske slit, Anonimo solgt seg ut til noen investør som flyttet alt til Sveits: Det ser ikke bra ut helt ærlig og den ny design avdeling burde lage pølser etter min mening.

Men man kan fortsatt finne en del av disse italiensk Anonimo: De er det nærmeste man kan finne i Panerai arving uten å bli en slags kopi.
Her har du ekte italiensk DNA og sjel fra den tidligere Panerai med en vri.
Men siden den ny Anonimo har snudd ryggen på den gammel verksted og oppfører seg arrogant, skal man verken få gammel deler eller assistanse for de gammel Anonimo.
But, hey... You take it or you leave it;)

Jeg er på anbefale Lüm-Tec-kjøret for tiden, så hva med Lüm-Tec M-serie? Vet at @Jrm har minst 1 slik, om ikke fler, og skrøt veldig i alle fall. Så langt fra Panerai at jeg mener de ikke kan forveksles, men kanskje i noe samme stil likevel: http://www.lum-tec.com/collection/current-models/m-series.html

Har Lüm-Tec M25 selv, absolutt å anbefale :)

054D1D47-1A01-4866-9AAF-51DA73351F73-401-0000005FF56BB73E.jpg

Blank er den også ;)

58EBADE0-69C0-4CF0-9D22-4E956E009C45-1748-0000037153AD7D34.jpg

Redigert av en moderator:
Hvis du klarar å spytte inn litt mer vill jeg gått for en sånn.
JeanRichard står på min liste om dagen.:D

Terrascope_shadow.jpg

Redigert:
Mellom en Lum-Tec M67 300m(865$) og en Benarus Moray 1000m(720$), begge med Miyota 9015 og begge lagd i Asia: Man får seg mer klokke for pengene med Benarus.
Den lume på Benarus er kanon også...
Alle som vandrer på forumene som er opptatt av "billig" asiater klokker vet nok at Lum-Tec er litt hardt med prisene og uten noen særlig grunn.
Nå er det sagt.

http://www.lum-tec.com/collection/current-models/m-series/m67.html

http://www.benaruswatches.com/moray42.php

Enig med Hammern! Benarus er mer value for pengene. Har eid en Lüm Tec og sjekket ut en Benarus på GTG. Benarusen slo meg som bedre kvalitet.