Noen Bell & Ross eiere her?

Medlem
9. mai 2008
Begynner å få mer og mer sansen for disse, veldig krakteristiske med et modig design (stygge firkantede beist vil mange mene :) ). Synes også at det er kult med merker som er litt uvanlige, og jeg har jo alltid likt store klokker. Synes de ligger i den riktige prisklassen også, rundt 20000, der klokker burde ligge så ikke det blir altfor mange som kjøper de.

Hadde satt pris på en "wristie" om noen har anskaffet seg en, evt erfaringer, positive som negative.

Blir å kjøpe fra US isåfall, har sett noen 46mm Chrono modeller til rundt 20.

Hadde en... som noen andre her på forumet overtok mot et vederlag :eek:

web_IMG_1118.jpg

Pen klokke..
Jeg gikk dessverre veldig kjapt lei av den.

Må si jeg synes de type klokkene der er utrolig lite classy,sporty osv hadde nok ikke vurdert en slik om den så kostet 500nok.

Men alle har sin smak.

Tog över vårdnaden av DJMs, gillade den och tyckte den gick hyffsat. Fin blå lume !
Ville dock ha den större modellen efter ett tag.

DJM skrev:
Pen klokke..
Jeg gikk dessverre veldig kjapt lei av den.

Det er jo typisk et velkjent resultat med såpass ekstrem design.

Hvordan er PVD finishen? (Er det PVD forresten? Klokken ser så mørk ut)

BullR skrev:
Må si jeg synes de type klokkene der er utrolig lite classy,sporty osv hadde nok ikke vurdert en slik om den så kostet 500nok.

Men alle har sin smak.
Jeg er dessverre enig!

sebbi: Nei, denne var i rustfritt stål uten noen coating.

IMO en særegen klokke med et design du ikke finner hos andre (i alle fall ikke inntil Invicta(?) m.fl. begynte å ape :) )

DJM skrev:
IMO en særegen klokke med et design du ikke finner hos andre (i alle fall ikke inntil Invicta(?) m.fl. begynte å ape :) )

Helt enig. Tipper nok at mange av reaksjonene på denne designen er lik de reaksjonene Panerai fikk når de først begyndte å bli kjent. Nye stiler tar alltid litt tid på å få gjennomslag, tør man å hoppe på tidlig kan man kanske finne en limited modell som kan stige litt i pris.

Den som intet våger...

="sebbi skrev :
Nye stiler tar alltid litt tid på å få gjennomslag, tør man å hoppe på tidlig kan man kanske finne en limited modell som kan stige litt i pris.

Vel, når er ikke B&R Instrumentserien direkte ny. Den har vel vært på markedet siden ca 2005. Jeg hadde en BigDate modell sommeren 2006.... Sank dessverre fort i pris, vanskelig å få solgt igjen som brukt...ihvertfall her i Skandinavia.. :( ..

De begrensede modellene med orange skrift var i en periode hete på ettermarkedet, hvordan det står til i dag vet jeg ikke.
Derimot har det gått en viss inflasjon i modellene - stadig nye skriftfarger blir lansert. Hvor begrenset de begrensede modellene var, vet jeg heller ikke.

Jeg har også vært eier av et par B&R klokker opp igjennom årene, selv om det er noen år siden.. Solgte de
med relativt stort tap og savner dem ikke (selv om jeg kan se dem av og til) men, jeg likte Hydromaxen godt :)
[attachment=1:1ggwq8w3]hydromax.jpg[/attachment:1ggwq8w3]
[attachment=0:1ggwq8w3]bombsqd.jpg[/attachment:1ggwq8w3]

eba skrev:
Jeg synes B&R klokkene er flotte. Noen offisielle salgsteder i Norge?

Nei, det er per d.d. ingen autorisert forhandler i Norge! Men (!) om du er interessert i å kjøpe vet jeg om en urmaker-forretning i Oslo som kan skaffe de.

Btw; har jeg en BRo3 som jeg er superfornøyd med! Bare å løpe og kjøpe :)

Har sett noen fiine bilder av PVDede BR02 i det siste, noen som har og kan fortelle meg mer?
Ser meget skarp ut med blå lysmasse 8)

Stjal dette bildet fra TTT ...
UR2031.jpg

Anders skrev:
Har sett noen fiine bilder av PVDede BR02 i det siste, noen som har og kan fortelle meg mer?
Ser meget skarp ut med blå lysmasse 8)

Stjal dette bildet fra TTT ...
UR2031.jpg

Kan du stjäla en kan du väl lika gärna stjäla alla =)

Jag är toknöjd med min.
Gillade den på gummit men älskar den på velcrot. Sitter sjukt bra på handleden trots storleken.
Definitivt inte min sista B&R.

UR2027.jpg

UR2028.jpg

UR2029.jpg

UR2030.jpg

UR2031.jpg

UR2032.jpg

UR2033.jpg

UR2034.jpg

/CJ.

Flotte bilder CJ. :D Ser knallbra ut! Er det en original B&R velcro eller aftermarket?

Anders skrev:
Flotte bilder CJ. :D Ser knallbra ut! Er det en original B&R velcro eller aftermarket?

Tack Anders!
Det är ett B&R original som man får med när man köper klockan.

/CJ.