Noen Bilder av min Zodiac Ocanaire

Raymond75

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2012
Sted
Bergen
Her er noen bilder av min Zodiac Oceanaire:)
DSC_0139.jpg

Det er et ganske stort og tungt 200m diver 45+!
DSC_0140.jpg
DSC_0135.jpg

DSC_0134.jpg

DSC_0110.jpg

DSC_0131.jpg

Det godt laget, men det ble spart noen kroner da det kom til urverk!:(
Det ble først sagt at det skulle brukes et ETA 2824! men når produksjonen startet ble det brukt et Claro Semag CL 888!:(
Detter urverket er ikke i nærheten av den nøyaktighet som et ETA er!
Det går rundt 2 minutter fort på et døgn! Og en sekundviser som lever sitt eget liv!
Har vært hos urmaker, men han kunne ikke gjøre det noe bedre! Ikke alt som er "swiss made" er bra!
Dette er mitt andre ur av denne typen, Jeg liker det, men det som er et stor minus er urverket!
Dette er min Beater!:) Dette skulle sikkert ikke vært under Japanske og Orietalske ur! Beklager denne feilen!
DSC_0088.jpg

Kult at du forteller og deler, også når det gjelder mindre ikke-mainstream merker. Skjønner godt at dette er din beater!

Takker!:D
Klokken har alt en diver skal ha, og jeg hadde betalt mye mer hvis det hadde et skikkelig urverk!
Synd att økonomistyring ødelegger!:sad:

Likte denne, stilig kasse. Kanskje du kan kjøpe et ETA-verk og bytte ut det som står i? :)

Fantastiske bilder. Spreke farver - særlig på den gule lumen og de to prikkene
(er lumen så gul som den gir inntrykk av? Ikke sett mye av det under min korte tid som klokkemann)

Takk:) De to prikkene på bezelen har grønn lume, viserne har en kraftig gul lume og resten av indikatorene har en litt svakere gul lume!

Kul klokke, absolutt! Liker godt looken på den, tøff farge også:)

Det godt laget, men det ble spart noen kroner da det kom til urverk!:(
Det ble først sagt at det skulle brukes et ETA 2824! men når produksjonen startet ble det brukt et Claro Semag CL 888!:(
Claro Semags CL888-verk er en svindel som en del fabrikanter har begynt med. Det er absolutt ikke noe sveitsisk verk, det er et Sea Gull ST16. Dette er så tatt til Sveits og pusset på av en eller annen høytlønnet sveitser, for å få over 50% av kosten på verket i Sveits. På den måten kan de lovlig kalle det "Swiss Made". Noen små GermAsian-fabrikanter har t.o.m prøvd seg med å kalle verket in-house....

Når dette er sagt, det er ikke nødvendigvis et elendig verk. Sea Gull lager mye som er bra, og ST16-verket deres er i de fleste tilfeller et simpelt, men pålitelig og solid verk. Hager Commando bruker faktisk ST16 (under navnet TY2806) i klokkene sine. Om verket er i orden, skal det ikke være noe problem å få det regulert til en vesentlig bedre nøyaktighet enn +2min/dag!

TY-2806.jpg

Hei!
Dette er mitt andre ur av denne type! Jeg hadde samme problem med det første!
Har vært hos to forskjellige urmakere, uten at det ble noe bedre!