Noen morsomme klokkehistorier?

Medlem
10. juni 2008
Sted
Trondheim
En urmaker i trondheim fortalte at en gang i en bruktbutikk som heter Tante Isabel hadde noen funnet en IWC i en kurv med div klokker til 100 kroner. En kan finne skatter på de underligste steder!
Noen som har funnet noen utrolige klokkekjøp eller noen andre morsomme historier?

Har en lignende historie.
Jeg kjøpte en Omega Speedmaster 125, som en bekjent hadde funnet i en bøtte med "ukurante, og defekte" klokker hos en urmaker i Tønsberg.
Jeg kjøpte den av han for 1500,-. Desverre er den nå blitt stjålet, men forsikringen betalte veldig godt.

Alt i alt, så kom jeg godt ut av det. :)

Tja.. vet ikke om det er så morsom mer fasinerende.

Jeg fikk besøk av en kar på jobben for ca 10-15 år siden og han ville veldig gjerne ha brillene min (sikkert fordi de var så fine :) ) Jeg sa nei, men han insisterte og lurte på om jeg ville bytte i mot en klokke.. tja hvorfor ikke tenkte jeg da.
Han kom tilbake med en heller råtten gammel klokke, det var nesten umulig å se hva det sto på selve skiven, men jeg skjønt
fort at det var en Rolex kanskje type datejust i stål aktig. Vel vi byttet og han var fornøyd og jeg var fornøyd.

Etter en stund tok jeg klokken med til Bjerke for å sjekke om det var noe poeng å pusse den opp og ha full service, noe de mente i HØYESTE grad var.. ja vel... Det tok nøyaktig en halv dag så ringte en eldre bergenser (tror jeg) fra Bjerke og lurte på om jeg visste hva jeg hadde!!

Historien slutter med at jeg nylig solgte klokken som var/er en Rolex Milgauss fra 1971 for over 100,000.-

Et godt bytte kan man si :)

Frik! Jeg leste akkurat et innlegg på brillesonen.com om en fyr som hadde solgt et par vintage Cartier-briller for 120.000, så... ;)

Men spøk til side... Tenk hvilke skatter som ligger rundt omkring i skuffer og skap rundt omkring. Man kan jo bli gal av tanken. :(

Artig historie. Det er jo slikt alle klokkesamlere drømmer om å få oppleve. For lenge siden fikk jeg titte i et skrin min oldefar hadde med masse mynter og klokker i. Da jeg senere ble klokkeinteressert, kom jeg til å tenke på skrinet til min for lengst avdøde oldefar og fikk tatt en ny titt. Han var en ivrig klokkebytter så jeg tenkte kanskje det var noe spennende der, men affeksjonsverdien var nok større enn pengeverdien. Og utenom skrinet har jeg arvet et flott Chopard lommeur i gull etter han.

Santos-Dumont skrev:
Frik! Jeg leste akkurat et innlegg på brillesonen.com om en fyr som hadde solgt et par vintage Cartier-briller for 120.000, så... ;)

Jeg lover deg Santos-Dumont det var ikke noe Cartier. Jobber i Optiker bransjen, så dette vet jeg :)

Utrolig hvor heldig det går an å bli! Et par briller mot en klokke til 100k, og en Omega blant en kurv med defekte. Skulle tro det finnes mange skjulte skatter i gamle skuffer og skap til folk som virkelig ikke aner hva de sitter på :|