Jeg var innom AD i dag og sammenlignet forstørrelsen på dato på min Polar (kjøpt høsten 2014) med øvrige Rolexer i butikken. Dato på Polar'en var merkbart mindre forstørret enn på øvrige ur, noe betjening vanntroende måtte bekrefte. De skulle ta det opp med produsent, men hva er sannsynlighet for at Rolex sentralt vil erkjenne forholdet, samt gi en forklaring? Videre, hva anses som hensiktsmessig vedrørende eventuell oppgradering? Historisk sett har jo feilproduksjoner ironisk nok blitt verdifulle samleobjekter?!?
Jeg gikk inn til Askeland i Kristiansand for å sjekke, og fant ut at min BLNR (til venstre) har for liten forstørrelse. Fikk beskjed om at jeg skulle få nytt glass.
Mener folket her inne at jeg ikke bør bytte glass pga. potensiell verdistigning?
Eller som @Zawatch skriver, be om å få beholde originalglasset?
Fikk du opplyst om jobben ville medføre utlegg for din del, @STGR ?
Jeg var innom på Bjerke i forrige uke og de mente at dette ikke var noe bruke energi på. De kom samtidig med argumentet om at dette kanskje kunne bli ettertraktet en gang...
De i butikken (to personer) hadde ikke sett dette før men fikk bekreftet at det hadde forekommet tidligere, via deres verksted.