Noen som kan noe om lakk her? (bokslakk...)

Medlem
23. april 2012
Sted
Stavanger
(hopp til fet tekst for å komme til hovedspørsmål)

Da har sommerprosjektet blitt kjøpt inn.

Ett stykk Tempo 300 corvette fra 1964 med originalt cometsett (cyl, stempel, eksos, gasser osv.)
Planen er som følger;

-kløyve hele motor pga råde/veiv-bank, og bytte slitedeler (simringer, lager, cluchlameller, pakninger og cluchlager)
-trekke opp ny tidsriktig sal
-bytte til riktige white-wall dekk
-forkromme deler
-bytte alt av wairetrekk og gummi til kik, fothvilere, brems osv.
-Sandblåse, sparkle om nødvendig og lakkere opp alt av ramme og metall.
-bytte diverse annet av slitedeler som bremsesko, stifttenning osv.
-Gi i 60 års gave til far som en gang i ungdomstiden eide en 300 modell.

Jeg har gjort noen lakktester på en nedpusset bit av en oljetønne. Biltema sin primer, lakk og klarlakk i hhv. 2-2-3 heldekkende lag medfølgende p2000 våt-smergel og polering gir et meget pent resultat i forhold til pris og er noe jeg absolutt kan se for meg fungere...

... inntil jeg spruta bensin på det og klarlakken løsner (ikke grunning eller lakk)

Spørsmålet er da om det finnes skikkelig og god bensin-motstandig klarlakk som kan brukes uten at den bobler eller reagerer med annen lakk som ikke er ifra samme merke?
Og er det slik at jeg faktisk må bruke klarlakk?

Har helst ikke lyst til å få dette lakkert profesjonelt med 2-komp lakk som sikkert koster 3x mer en den mopeden noen sinne kommer til å bli verd.

Ellers tar jeg med glede imot tips her angående boks-lakkering/AKA jeg er student-lakk :D:D:D

Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Du får kjøpt 2 komponent klarlakk på sprayboks.Ta turen til Billakkspesialisten (St.Hanshaugens Farvehandel). De har dette inne.

Om du snakker med Billakkspesialisten og overfører penger kan jeg gå innom og kjøpe for deg og sende i posten. Bor rett i nærheten.

Enig med forslagene om 2k lakk på boks, definitivt det du bør gå for på denne. Men du trenger ikke klarlakk, det var det heller ikke originalt på denne. Det du skal ha er 2k primer på boks etterfulgt av 2k blank svart "hel farge" på boks.

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac