Noen som kjenner historien til Speedy 35105000 " Reduced "

Medlem
25. jan. 2013
Sted
Trondheim
Noe spess med denne ?
Ser den ikke er i prod. lenger noen som vet når de stoppet ?
Fått tilbud på en fra 1999 Mint cond.
er dette noe og satse på eller må man ha Speedmaster Professional First Man on Moon
3570.50.00 skal man kunne si man har en speedy. ?

Så vidt jeg husker er disse 35,5 millimetrene misvisende, og det riktige tallet er rundt 39. @rambutan , har ikke du en sånn?

Redigert av en moderator:
En Speedmaster er en Speedmaster, men det har mye å si for opplevelsen om diamater er ~40 eller ~42mm
Det å kjøpe en reduced til "rimelig" penge når håndleddet egentlig ønsker en på 42 er som å pisse i buksa for å holde seg varm ... jeg vet, gjorde akkurat det :) (for meg var det riktignok lenkebredden på 18mm kontra 20mm som gjorde at den føltes litt liten)

Du burde med fordel prøve dem på håndleddet først

Så vidt jeg husker er disse 35,5 millimetrene misvisende, og det riktige tallet er rundt 39. @rambutan , har ikke du en sånn?

Det stemmer jeg hadde en reduced men solgte den. Opplysningen 35,5 34 feil og etter mine målinger så er den 39mm. :)

Redigert av en moderator:
Ikke meningen å kuppe tråden, men er det rent kvalitetsmessig helt krise å gå for reduced? Har prøvd begge å synes 42mm blir for voldsomt for mine små håndledd.

Ikke meningen å kuppe tråden, men er det rent kvalitetsmessig helt krise å gå for reduced? Har prøvd begge å synes 42mm blir for voldsomt for mine små håndledd.

Det absolutt ingen krise å gå for reduced, kjør på med den du liker best :)

Jeg har en Reduced, på svart rem. Jeg må jo rett og slett si at jeg synes den er kul! Men jeg bruker den særdeles lite.. Den har på en måte blitt "party-klokken" (...jeg er ikke SÅ redd for den som for de litt dyrere), og nå har jeg jaggu gått hen og fått meg dame.. ;)

Begrepet "reduced" er (slik jeg har forstått det) i utgangspunktet kun Omega Speedmaster 3510.50. Etterhvert gikk den modellen ut av produksjon. Da "poppet" det opp en hel del forskjellige Omega Speedmaster modeller i flere str. og noen damemodeller. Du vil finne speedmastermodeller fra 38mm og helt opptil 44,5mm og innenfor dette alle herremodeller. Så etter min mening så faller begrepet reduced ut. Den største forskjellen er urverket og bruk av glass/plexi til de forskjellige modellene.

Uansett så skal ikke ordet "reduced" redusere din lyst på en klokke, du går med klokker for din egen del håper jeg og ikke pga hva andre måtte mene/tenke eller tro? :)

Største forskjellen på reduced og speedy pro er vel verket? Automatisk vs. Manuelt.
Det støyer ganske greit mye det automatiske verket i reduced.

Største forskjellen på reduced og speedy pro er vel verket? Automatisk vs. Manuelt.
Det støyer ganske greit mye det automatiske verket i reduced.

Det stemmer hvis man tar utgangspunktet i 3510.50 mot speedy pro. I min speedmaster 323.30 som har dato og er auto så er kornografen ikke en modul som på 3510.50 men et valjoux 7750 basert verk. Den støyer ikke. ;)

Kan man, og hvis, hvilke siffer leser man diameter/type verk?

omega_pic_510.jpg