Noen som kjenner til denne personen ?

Så den samme annonsen ute for 3-4mnd siden, med akkurat de samme klokkene og bildene.

Mulig han ikke fikk solgt noen, men vær skeptisk til annonser hvor telefonnummer ikke oppgis.

Jeg kjenner ikke til ham og kan ikke uttale meg om hans troverdighet, men vil bare påpeke at det ikke nødvendigvis er noen grunn til å være skeptisk til annonser uten telefonnummer. Når jeg selger lett omsettelige varer av høy verdi på finn er jeg også tilbakeholden med informasjon som kan knytte mitt bosted og min person til annonsen.

Dersom han derimot ikke følger opp en seriøs henvendelse på en ordentlig måte eller bruker hemmelig telefonnummer etc, ville jeg vært skeptisk.

Når jeg selger lett omsettelige varer av høy verdi på finn er jeg også tilbakeholden med informasjon som kan knytte mitt bosted og min person til annonsen.

Dersom han derimot ikke følger opp en seriøs henvendelse på en ordentlig måte eller bruker hemmelig telefonnummer etc, ville jeg vært skeptisk.

+1

De siste gangene jeg har lagt ut ting på finn, så har jeg ikke oppgitt noen utover den skjulte mailadressen og postnummer. En viktig grunn er at jeg tidligere har opplevd potensielle kjøpere på døra med penger i hånda som vil prute og ta varen med seg med det samme. Ikke særlig hyggelig.

En gang jeg la ut mobilnummeret, ble jeg nedringt av potensielle kjøpere som skulle spørre om alt mulig - selv ting som stod i annonsen. En del pussige mennesker der ute som kan få lov til å sende e-post i stedet.

Når det er sagt, så husker jeg også annonsen fra tidligere. Mest fordi uret han har helt til venstre i skrinet, kan se ut som en Lange & Söhne Tourbillon.

Når jeg skal kjøpe en vare vil jeg gjerne vite så mye som mulig om varen jeg potensielt skal betale mange tusen kroner for.

Jeg vil snakke med personen direkte, ikke via mailer. Om selger ikke er villig til dette er jeg ikke interesset i å kjøpe heller.

Jeg tror dere går glipp av mange potensielle kunder om dere gjør det på denne måten. Jeg er ingen ekspert, men har solgt mye elektronikk via finn.no, og vil anslå at minst halvparten er pr telefon. Folk har også høyere terskel for å bare fjase når det må gjøres personlig, og ikke via mail.

Jeg ser den med å ikke ville oppgi bosted og slikt. Ikke moro hverken med innbrudd eller plagsomme folk med en bunke tusenlapper.

Jeg ser den med å ikke ville oppgi bosted og slikt. Ikke moro hverken med innbrudd eller plagsomme folk med en bunke tusenlapper.

Nå er det jo en enkel sak å finne bosted hvis man har telefonnummeret. (med mindre man har hemmelig telefonnummer, noe som heller ikke er noe pre- når man selger noe dyrt).

Men hvis jeg får mail fra seriøse kjøpere, så tar jeg selvfølgelig kontakt på telefon.

Jeg er veldig enig med deg om at personlig kontakt via telefon eller helst f2f er avgjørende for en handel, helliot. Det er derfor jeg alltid oppgir telefonnummeret mitt til seriøse interessenter og oppfordrer til telefonkontakt. Ved kun å oppgi mailadresse i annonser kan jeg imidlertid selv vurdere seriøsiteten på henvendelsene. Om det minsker mine salgsmuligheter er det en billig forsikring. Jeg skulle ønske det ikke var nødvendig.

Morini.

Jeg fikk jo telefonnr ditt jeg:D

Du har pm forresten..

Jeg skjønner hva dere mener. Dere stiller i en litt anne liga enn meg hva priser og verdier angår.
Men med ting som ikke er av en slik verdi at kriminelle ligaer gnir seg i henda og finner frem brekkjernet vil jeg fortsette å oppgi telefonnr.

Om man har flere annonser ute på en gang kan det bli veldig mange mail å svare på, og det er ikke alltid lett å skille de seriøse fra de useriøse på en mail. Jeg har opplevd mange ganger at de som er veltalende, og formulerer seg på en seriøs måte bare er ute etter å finne feil og mangler, mens de som høres litt mer begrenset ut faktisk vil kjøpe.

Men jeg tror vi er enige om det meste. Var bare ment som et lite vær obs til den kjøpeglade fra Vestlandet:D

Bare for å skyte inn!

Jeg sendte mail og la igjen telefonnummeret mitt!

Selger ringte meg opp igjen raskt! Så vi får se om det blir en handel :D

Jeg legger heller aldri igjen tlfnr, kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg liker ikke eksponere meg for det uærlige elementet i samfunnet, hvis det innbærer at det finnes folk som er "skeptiske" til annonser uten tlfnr så be it.
Derimot er jeg ganske skeptisk til folk som kontakter meg.
Men jeg har solgt det jeg ønsker å selge for det :)

Det er jo ikke noe problem å ikke ha adressen sin knyttet til telefonnummeret da. Jeg liker ikke at folk unntar nummeret sitt fra telefonkatalogen, både fordi jeg vil kunne finne ut hvem som har ringt meg, og fordi jeg kan ha behov for å ringe noen jeg ikke har nummeret til tilgjengelig akkurat da. Men adressen er det jo ikke noe poeng i å ha liggende ute av den grunn, så på mitt nummer finner man bare navnet.
Da er det heller ikke noe problem å oppgi nummeret i annonser o.l.