Noen som vet noe om Deep Blue ?

Ok, men er det behov for mer enn ett referansepunkt på bezelen?
Hva er det som måles? Minutter, timer?

Nå er ikke jeg dykker så det kan jeg ikke svare på, men det er hvertfall minutter som times med bezelen. Selv bruker jeg den aktivt på kjøkkenet :)

Ok, men er det behov for mer enn ett referansepunkt på bezelen?
Hva er det som måles? Minutter, timer?

I grunnen ikke. Det kan være greit å ha minuttmarkeringene på bezel for å time deco, men er strengt tatt ikke nødvendig i min bok.

Et deco dykk vil vare i mindre enn en time. For non-deco kan du være nede i timesvis, men da er det jo ikke sååå nøye med tidtagning.;)

Den har jeg ikke sett før, skal prøve på den. Men det spørs hvor mange typer lenke det finnes. Min er en eldre modell.

Takker så langt, med litt flaks kan den jo passe...:)

Hehehe, prøvde å bestille 2 pinner til lenka i webshoppen, men ombestemte meg da det ble 50 USD i tillegg for frakt.....

Hehehe, prøvde å bestille 2 pinner til lenka i webshoppen, men ombestemte meg da det ble 50 USD i tillegg for frakt.....

50usd i frakt? Det var litt mye! Om det blir til at jeg kjøper klokke der, så kan jeg slenge med til deg =)

Så da er det egentlig ikke så farlig om det er en 24-timers bezel på en dykkerklokke.
Ettersom man ved no-decodykk kan dykke i timevis er det kanskje rett og slett greit å ha GMT slik at man kan holde greie på om det er natt eller dag.
Etter hva jeg har hørt eller lest ble Explorer II produsert med tanke på hule- og polarforskere for at disse skulle vite om det var dag eller natt der de syslet med sitt.

Så da er det egentlig ikke så farlig om det er en 24-timers bezel på en dykkerklokke.

En dykkerklokke har dykkerbezel.
En GMT har 24 timers bezel.

Sånn er verden skrudd sammen for min del.;)

Til OP; Sorry for masse off-topic fjas.:oops:

En dykkerklokke har dykkerbezel.
En GMT har 24 timers bezel.

Sånn er verden skrudd sammen for min del.;)

Til OP; Sorry for masse off-topic fjas.:oops:

Sorry for enda litt OT.

Jeg er i prinsippet svært enig. Dykkerklokke har dykkerbezel osv.

Seamaster GMT (2234.50) "mangler" heliumventilen. Den er vel strengt tatt en GMT som tåler vann. Mye vann.

;)

Omega GMT er en ultimat reisedykker. To tidssoner, og klokken kan dykkes med - det er ikke alltid like gøy å ta av seg klokken på en luguber dykkebåt i et u-land, og bottomtimer eller computer har man likevel.

hhhaaaaalllloooooo

Nå slo deg meg hvorfor det er 24 timer på bezelen.....

Det er jo selvsagt for å få til en 3. tidssone!! Så det det ville jo nesten vært dumt å hatt en GMT Diver uten :cool:

Nå følte jeg meg litt smart ;)

Edit; det stod jo på siden også, nå følte jeg meg ikke så smart mer! ;)

Lumedot'en markerer bare starten på dykket.
Varigheten leses deretter av på skiva.

Mnja. Lumedotten er bedre brukt til å markere oppstigningstidspunkt. Det er derfor bl.a. Rolex har minuttmarkeringer på bezelen fra kl 12 til kl 15/16 - ikke fordi du er interessert i minuttmarkeringer de første 20 minuttene etter at du har startet dykket, men fordi du er interessert i minuttmarkeringer under oppstigning med en eller flere 5-minutters safety stops.

Jeg har en Daynight Ops. Klokken er stor og robust. 8215 er jo en gammel traver, men ikke justert/forbedret i grundig i daynighten. Det tikker og går jevnt. Jeg har justert det litt mer nøyaktig nå, uten å ha timet døgnavviket. Verket skal tidligere ha hatt problemer med hikking i visse posisjoner. Noen sharkdiver-eiere og andre kan sikkert gi mer meninger om verket. 2824 trenger nok ingen nærmere intro, men det skal jeg heller ikke si noe om da det ikke sitter i min. Kassen er robust og bezelen gir god kvalitetsfølelse. Min har t-100-tritium, det samme som sitter i bla NoelRock sine Baller ( :D ). Kjøpte den pga størrelse, robusthet og enkelhet. Denne sitter gjerne på en zulu utenpå seiljakker og uten på tykke jakker på frikjøring på ski.
Kundeservice har hos meg vært ganske bra. Ikke perfekt, men bedre enn hos BR, som er de eneste jeg virkelig kan sammenligne med. Bezelen har kilt seg litt på min, så har sendt den på et spa-opphold i statene for å forhåpentligvis bøte på gikten :) Prisen gir bang for the buck, men i denne prisklassen er det mye å velge mellom. Mange av produsentene opererer (tilsynelatende tilfeldig) på noen tidspunkter (gjerne en dag eller mindre) med saftige kampanjer/tilbud, og det er derfor mulig å gjøre svært gode kjøp imho.

Jeg har i snart 1 år prøvd med e-post hendvendelser å få tak i pinner til lenka til min Deep Blue Master.
Har tilslutt bare vært nødt til å gi opp. Kundeservice er lik 0......:(

Jeg fant etter endel leting en skru som passet til pinnen som var uten og klarte å få lenka til å passe perfekt. Det ble nesten som ei ny klokke siden jeg bare har brukt den på en stiv blå zulu reim, har nå brukt den i to dager og er kjempefornøyd. Selv om den er stor (45,5mm og en skikkerlig klomp) sitter den fint på armen og alt føles riktig.:D

deep+blue+001+resize.jpg

Den ser jo kjempekul ut, men er den verdt 1000$?

Redd for at den ikke er det =/ Men den svarte koster 800 usd nå i starten ihvertfall.. Så der er det jo litt mer verdi for pengene! :p

Den var faktisk stilig. Skikkelig tanks!
Med sine beskjedne 52mm ink. krone.. Så kan man trygt si det! ;)
Eneste dem kunne spart seg for her er det glassbaklokket ;)