Jeg har en klokke som er arvet, men jeg vet absolutt ingenting om den. Har prøvd å lete rundt om på nette, tilogmed på olma sin side.. Men kunne ikke finne klokka.. Så, for alt jeg vet kan den jo være en "fake" da..Tror den ble kjøpt av min oldefar, eller bestefar..Mer vet jeg ikke.. Er det noen av dere som vet noe om denne klokken?? Når den ble lagd osv, eller ideèr til andre sider jeg kan sjekke?
Setter pris på alle svar!
Jeg syns klokken er kjempefin, og det hadde jo vært fint og kunne litt mer om den! Er forresten risset inn noen tall i den, om det kan ha noen betydning?
Jeg kjenner ikke til denne klokken, men Olma har laget klokker i en mannsalder eller fem. Jeg har noen lommeur av merket Olma liggende.
Denne klokken har quartzverk og ut i fra det kan vi vel fastslå at den neppe er mer enn førti år gammel. Antar at det er gulldouble/gullbelagt stål. Den har en litt original form og passer fint som pynteur for en dame.
Så, over til business; du får lese side opp og side ned her på forumet - og vips så har du en Omega, Rolex eller noe annet kjekt på armen. Du trenger en hverdagsklokke også, vet du
Hehehe, det er jaggu godt jeg kom hjem etter reise så en greier å følge med her.
Hei frøken ta en titt her.
Vi er veldig glade for å få flere jenter med her inne,
Når det angår klokken din så vet jeg dessverre ikke mer en det Minuteman skrev.
Dette ser ut som et klassisk smykke-ur fra 50-60 tallet. Og Hvis bestefaren din kjøpte dette var det nok en gave
Det står quartz på skiven, men kanskje dette refererer til fasettene som er slipt i glasset/skiven?
Har du prøvd og trekke uret? Eller går det på batteri?
EDIT: Er det et batteri-ur er det som Minuteman skriver er det nok fra 70-80 tallet.