Noen som vil prøve seg på en skx007?

Medlem
20. nov. 2011
Innlegg
915
Sted
#strapsbyruus
Jeg kjøpte en skx007 til min svoger for et par år siden. Nå har den stoppet og jeg tok den med til eneste urmakeren i Bodø for å se om han kunne finne problemet uten å kjøre full service. Han åpnet den og greide ikke å se hva som var galt. Videre service ville komme på minimum 1800,- noe som er uaktuellt. Er det noen hobbyurmakere her som kunne tenke seg å se på den? Belønning: custom klokkereim fra meg. Ola
 
Du kan enten kjøpe kliss nytt 7s26 verk på Ebay. Samme som står i, eller oppgradere hele stasen med et NH35 verk. Da får du opptrekk og hack funksjon på kjøpet. Er ikke noe hokus pokus å skifte selv, heller ikke for en skinnmaker som lager flotte remmer :)
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan og Olando
@Frost var superhyggelig og har donert en seikoklokke med samme urverk som SkX'en. Så nå er neste steg å finne en urmaker som kan bytte verket. Veldig hyggelig gest!

Funnet noen?

Jeg har akkurat samme problem, og begge urmakerene jeg har snakket med sa rett ut at jeg heller bør bestille ny klokke enn å bytte verk. Både 7s26- og NH35-verk kan jo bestilles for <500 kroner på bukta så om noen kan være behjelpelig med et rimelig bytte så trenger det ikke bli så dyrt..
 
Funnet noen?

Jeg har akkurat samme problem, og begge urmakerene jeg har snakket med sa rett ut at jeg heller bør bestille ny klokke enn å bytte verk. Både 7s26- og NH35-verk kan jo bestilles for <500 kroner på bukta så om noen kan være behjelpelig med et rimelig bytte så trenger det ikke bli så dyrt..
Jeg fikk en donorklokke hos svært hyggelig forummedlem og byttet verket hos den lokale Protid butikken for 200,-
 
  • Liker
Reaksjoner: Kurt, g-s og Peroni
Om du bestiller nytt verk, husk evt ny krone også :)
Jeg kunne ha hjulpet deg, men ingen garanti her i gården, selv om jeg har mekket på en god del av mine egne. NH35, er jo diggere siden det bla. Kommer med opptrekk :)