Noen spørsmål jeg lurer på, og som sikkert har blitt stilt før...

Medlem
4. sep. 2017
Sted
Oslo
Hvis en klokke ligger ubrukt, vil den da ha behov for service?

Si jeg kjøper en Seiko eller en Omega og har den i en safe uten å bruke den, vil den da uansett kreve service etter noen år? Jeg antar jo att da vil det lønne seg å ha færre klokker, og glemme den verste CW shoppingen. Feks å samle på rimelige seiko vil jo da være høl i hue, hvis en klokke til 2000 trenger service til 4-5000 etter å blitt lite brukt?

Takk for innspill :)

Takk for svar, da skal jeg ikke kjøpe så mange flere rimelige klokker, er oppe i 17 både rimelige og dyrere nå, det blir litt mye. :)

Ville ikke bekymret meg over dette, billige Seiko verk feks trenger lite vedlikehold. Det finnes haugevis med klokker fra 60/70/80 tallet som aldri har blitt åpnet men går like fint den dag i dag. Mulig oljen vil tørke ut som det sies, men verket får jo ikke slitasje om klokken ligger i ro, dermed mindre/rimeligere servicebehov.

• Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
Du finner fort ut at det eneste rette er å selge alt og heller legge pengene i én ordentlig klokke, og så ta det derfra! Hva skal man med så jævlig mange klokker? Min erfaring tilsier i hvert fall at man bare bruker noen få av dem uansett. :)

Hehe, ja jeg ser den med færre klokker. Bra å høre de er holdbare (seiko) da det er så sinnsykt mye fett som jeg finner fra Seiko for tiden. Men kanskje jeg skulle heller spare til en Marinemaster, Takk for innspill :)

Det som er så morsomt med Seiko er hvor rimelige de er, selv om de er kvalitet.

Hør, hør! Helt enig, men det er enda morsommere med noe ordentlig. Man tror gjerne at man ikke har råd, men om du eksempelvise har brukt 20 x kr 2' i snitt, så kunne du altså teoretisk heller kjøpt deg en klokke til 40'. Og for 40' kan du velge og vrake i fete klokker på bruktmarkedet. Selg hele hurven, stykkevis og delt, og skaff cash til din første ordentlige klokke.

Som @dr4ugen nevnte over, en Seiko nå og da til avveksling. Kjøp brukt så er det ikke penger rett i dass.

• Liker
Reaksjoner: Tannhjulet