Noen spørsmål vedrørende Omega Seamaster Planet Ocean

Medlem
11. sep. 2010
Hei

For første gang i mitt liv har jeg kjøpt meg et ekte ur.
Valget havnet på en Omega Seamaster Planet Ocean.

Jeg kan ikke stort om ur og som sagt er dette mitt første, men såpass vet jeg at det er automatisk og ikke går på batteri.

Når jeg rister på klokka hører jeg en rar rasling inni klokken.. Er dette den raslingen som gjør at klokken lader og er det normalt?

Håper på svar fra noen drevne.

Hei

Jeg kan ikke stort om ur og som sagt er dette mitt første, men såpass vet jeg at det er automatisk og ikke går på batteri.

Når jeg rister på klokka hører jeg en rar rasling inni klokken.. Er dette den raslingen som gjør at klokken lader og er det normalt?

Håper på svar fra noen drevne.

Det er rotoren ja.
Ta deg en tur på youtube, mange filmer av urverk. Mye å lære. :cool:

Takk for raskt svar :)

Må si jeg ikke kan så mye om ur, men jeg har siklet og drømt om dette uret i lang lang tid. Elsker designet.

Alltid kjøpt meg klokker til 1500-2000, men tenkte at jeg endelig skulle kjøpe et skikkelig ur.

Sitter perfekt på håndleddet. Er kjempe fornøyd.
Kanskje dette bare er starten på en meget dyr hobby.. Hvem vet :)

Takk for raskt svar :)

Må si jeg ikke kan så mye om ur, men jeg har siklet og drømt om dette uret i lang lang tid. Elsker designet.

Alltid kjøpt meg klokker til 1500-2000, men tenkte at jeg endelig skulle kjøpe et skikkelig ur.

Sitter perfekt på håndleddet. Er kjempe fornøyd.
Kanskje dette bare er starten på en meget dyr hobby.. Hvem vet :)

PO er en klassiker alt. Det er et meget godt valg for et førsteur. Har selv en med orange tall, svart bezel, 42mm. Kjøpte du på rem eller med lenke?

Jeg kjøpte den modellen som heter 22005000

Det er med lenke og er på 45 mm, har sort ring og hvite tall.

Jeg er redd det blir flere kjøp med tiden. Merker at dette var moro :)

Hva med noen bilder?
Dette er en klokke som ikke kan ses for mange ganger.:p
Husk hva de sier der ute på internettet; pics or it didn't happen...;)

Jeg kjøpte den modellen som heter 22005000

Det er med lenke og er på 45 mm, har sort ring og hvite tall.

Jeg er redd det blir flere kjøp med tiden. Merker at dette var moro :)

Det er veldig artig!
Dette er en modell som kler skinnremmer svært godt også! Hirsch produserer flere gode remmer. Gummi på en PO er heller ikke feil. Viktig å ha litt å bytte i. Kaldt med lenke på vinteren! ;)

Gratulerer med flott klokke.
Men se å få lastet opp de pokkers bildene!
Selv om vi tullinger her inne har sett bilder av PO hundrevis av ganger, må vi ha mer.
HA MER!:mrgreen:

Kanseller sommerferie, ny bil osv. :mrgreen:Velkommen til galehuset:mrgreen:

Gratulerer med en sykt fet klokke;)

Hei

Heisann Gratulerer med et iconisk ur i kjempeklassen
Har sett mer og mer på OPO i det siste selv, hadde egentlig bestemt meg for å gå for en
"sort Bond" 212.30.41. når jeg fant et greit eksemplar ,men har mer og mer sett på Planet ocean med sort bezel
utrolig kul klokke, tøft at man kan hive på en oransje bezel og en gummi og svips har man en ny klokke
uansett ønsker deg lykke til med hobbyen ,Vil gjerne se noen bilder av vidunderet ditt:D:D