Jeg innbiller meg at
baksidebildene av Nomosen min utstråler klokkens kvaliteter til tros for fotografens mangel på sådanne i gjerningsøyeblikket.
Jeg synes finishen på urverket er i ypperste klasse. Alt synlig er dekorert, men det er fortsatt gjort smakfullt, det blir ikke overkill, glorete eller alt for ufunksjonellt. Men samtidig vakkert.
Her er en haug usorterte bilder av klokken.
Opptrekksfølelsen er den beste jeg har kjent noen gang - den slåss riktignok med min gamle Enicar-klokke etter farfar, men jeg mistenker at affeksjonsverdi er inne i bildet der. Skikkelig godfølelse gir den uansett. Min er en Tangente (38 datum), er i farten usikker på om det er samme urverk som i Club'en. Tangente er TYNN - den er veldig mye tynnere enn Tangomat-modelen som er en auto. Jeg liker det. Det er, etter mitt syn mye av det som gjør klokken så elegant som den (i mine øyne) i aller høyeste grad er.
Her har jeg prøvd å ta bilde av den i "profil".
Mye av dette ble kanskje ikke kjemperelevant i forhold til spørsmålet ditt, men jeg fikk vel ihvertfall formidlet at det er en klokke det er lett å være glad i, og det er fordi den har kvaliteter som gir godfølelsen - og det er fordi den er produsert med omhu og kjærlighet og det har preget resultatet.
Anbefaler forøvrig
Youtube-kanalen deres. Det finnes også en video laget av et par karer fra et klokkeforum som var på besøk på fabrikken, mener jeg å huske, men fant den ikke i farten.
Til sist - si meg: Hvor ellers finner du klokker i den prisklassen, med den finishen, det nivået av dekorasjon, den graden av inhouse-produksjon, laget av en uavhengig produsent som nå til og med har begynt å lage sin egen balanse (en ikke-uvesentlig preentasjon for å si det forsiktig)? Svaret er selvfølgelig: Ingen andre steder enn hos Nomos.
(Så vidt jeg vet, i hvert fall.)