Nomos Orion 38 Date: Hvit eller vanlig?

Medlem
2. okt. 2010
Innlegg
1.161
Sted
Oslo
Jeg har inne en bestilling på en Nomos Orion 38 Weiss, men har blitt litt i tvil om jeg har valgt rett.

Om man ser på bildene på web er det enkelt, originalen ser spraglete ut:

bOxu2Iy.jpg


slYKyap.jpg


Det er bare det at på skikkelige bilder ser hvit nesten litt kjedelig ut mens originalen virkelig stråler:

bxygBOj.jpg


fgW19Vn.jpg


Jeg heller mot å endre bestillinga og gå for blå visere / gullmarkører.

Noen som har erfaring med en av dem eller sterke meninger? Fin klokke får jeg jo uansett , så veldig skummelt er det ikke ;)
 
Redigert:
Kjempeflott klokker. Selv har jeg Tangente 38mm Datum, og de blå viserene er nydelige. De er ikke så blå som på bildene. Eller de veksler mellom blå og sort. Gullmarkørene synes jeg ser fine ut. Den øverste synes jeg er vel understated.

Todda
 
Valget mellom en flott klokke og en annen flott klokke.

Tror egentlig ikke at du kan ta feil her, uansett:cool:

Hvilken du skal velge er jo litt avhengig av hva du ellers har. For min del så hadde det blitt helhvitt:D

Og ja - grattis!
 
Blå og gull er definitivt flott! Men jeg må si jeg liker veldig godt den klassiske og rene looken av den andre skiven/viser kombinasjonen! Kanskje en kjedelig kombo, men den går da pokker meg til alt og går aldri av "moten" :)

Uansett hva du velger her så bommer du på ingen måte :cool:
 
Det blir blå+gull.

Har nemlig en slik som dette her dette her i siktet på litt halvlang sikt, og da blir det for mye overlapp, særlig når jeg har en Junghans Max Bill Chrono i tillegg. Måte på hvor mye hvit/sølv man kan ha.
 
Det blir blå+gull.

Har nemlig en slik som dette her dette her i siktet på litt halvlang sikt, og da blir det for mye overlapp, særlig når jeg har en Junghans Max Bill Chrono i tillegg. Måte på hvor mye hvit/sølv man kan ha.
Den er i kikkerten min også. Går også å vurderer Nomos Orion som en løsning inntil kontoen er velfyllt nok, eller om jeg heller bare skal spare. Hehe.