Nomos Tangomat

Medlem
30. aug. 2013
Innlegg
34
Sted
Bergen
En ganske enkel og minimalistisk klokke, liker ikke helt de romerske tallene men utenom det er den ganske fin. Det er urverket som jeg liker veldig godt, for prisen er det vanskelig å få tak i så fint urverk. Hva syntes dere?

Tangomat-Datum.jpg


Nomos-Watches.jpg


233677d1258749254-nomos-z%FCrich-pictures-20091119152813_zurich-dittico-8bit.jpg


NOMOS-Werk.jpg
 
Redigert:
Nomos gjør så mye rett! Synes hittil at de har klokker i samme kategori som dressklokken min fra Perrelet. Håper virkelig de beveger seg mot flere stiler. Flieger, dykker og andre modeller ned lenke hadde vært veldig fristende for meg:)
 
Jeg har veldig sansen for Nomos. Har siklet litt på Zurich med hvit skive som dressur, men tror jeg hadde havnet på brukt JLC eller GO hvis jeg skulle skaffe meg dressur.

Mye klokke for pengene, men hvis du ikke skal bruke Tangomat/Zurich som dressur burde du sjekke Ahoi modellen deres. Mer vennlig med tanke på ATM-rating i det daglige bruk. :)
 
Zürich

Nomos har mange enkle og pene ur. Zürich-serien, på det nederste bilde du har lagt ut, er helt klart en av mine favoritter. Urverkene går for å være vellagde, pent dekorerte og enkle. Mange av verkene skal være basert på andre urverk, som Peseux 7001, men er modifisert i stor grad. De fleste av komponentene til Epsilon-verket (som står i Zürich-serien) blir produsert i Glashütte, og mange vil nok kalle det et in-house-verk.
 
Har veldig sans for Nomos, men er redd for at mange av modellene deres blir for små for mine håndledd! :)
 
Nomos har mange enkle og pene ur. Zürich-serien, på det nederste bilde du har lagt ut, er helt klart en av mine favoritter. Urverkene går for å være vellagde, pent dekorerte og enkle. Mange av verkene skal være basert på andre urverk, som Peseux 7001, men er modifisert i stor grad. De fleste av komponentene til Epsilon-verket (som står i Zürich-serien) blir produsert i Glashütte, og mange vil nok kalle det et in-house-verk.

Ja, Zürich er nydelig. Lest flere ganger at den er langt mer slående i virkeligheten enn på bilder (som med så mange ur). På høy tid med en Nomos-forhandler i Norge, synes jeg. Vil gjerne fikle litt før jeg evt. kjøper.