Nordic watches/Nordicwatches

Medlem
17. nov. 2013
Innlegg
272
Sted
Jessheim
Er det noen her på forumet som har kjennskap til eller har handlet med denne aktøren, Nordicwatches? Ser ut til å operere fra England og legger ut objekter på Finn. Nettsiden de (foreløpig?) har ser rimelig ille ut....
 
Redigert:
Ja, med prisene denne «forhandleren» forlanger er det vanskelig å ikke ha det litt moro.
IMG_7369.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Tror denne tråden startet i vei i litt feil retning. Tolker avslutningen i svaret til @Klokkegutt som et humoristisk innslag og intet mer. Et meget godt IMO. Han ga forøvrig også noe svar på det du lurte på.

Tror ikke det er så mange som har noen erfaring med denne aktøren. Ved første øyekast kan det se ut som en vanlig gråmarkedforhandler som skal tjene noen ekstra kroner på å flippe klokker. Selv kjøper jeg ikke klokker av slike aktører og foretrekker istedet en trygg handel hos en GG, enten her på Tidssonen eller på Finn. Vi sier vel "kjøp selgeren" som første bud ved kjøp av brukt klokke, og dette er ikke en selger jeg helt kjøper.
 
Og de er bare relatert til England? Fullstendig klar over at de eksisterer.
Beklager, ser nå at jeg blandet venstrekjøring i UK med det å ha krona på venstre side av klokka i mitt innledende svar. Det er altså ikke mer vanlig med krona på venstre side i UK (tror jeg), men mener fremdeles at man bør være ekstra forsiktig om man kjører bil der borte.
 
Og de er bare relatert til England? Fullstendig klar over at de eksisterer.

-Nå vil jeg trekke frem følgende gruk fra Piet Hein:

'Den som kun tar spøk for spøk,
og alvor kun alvorlig,
han og hun har faktisk fattet
begge deler like dårlig'.

Jeg tror kanskje det er noen nyanser i både det første svaret du fikk og mitt som er gått tapt på veien - mitt var iallefall ment som en lettbent observasjon uten noen negative baktanker, og det antar jeg at Klokkegutt - var det vel - sitt svar også var ment som.

For å være helt seriøs et øyeblikk - jeg skyr slike 'forhandlere' som pesten. Uten unntak har de jeg har kommet over vist seg å være kunnskapsløse opportunister som baserer hele 'forretningen' sin på å prate ned prisene de kjøper urene for 'tenk på tryggheten det gir å selge til en forhandler...' for så å selge uret med heftig påslag med samme argument, 'tenk på tryggheten det gir å kjøpe fra en forhandler' - uten på noen måte å klare å gi meg noen gode argumenter for hvorfor de er så tillitsvekkende at det er verdt et tildels vesentlig påslag over gjengs pris i bruktmarkedet - eller, for den saks skyld, hvorfor de skal få kjøpe med rabatt for å kunne holde businessen sin i live...