Ny betalingsform ved F2F møter?

Mener å huske at Mogens har nevnt at han har testet denne i en eller annen setting?

Gebyret er relativt normalt for betalignskort og på linje med f.eks PayPal.

En kamerat av meg har dette til firmaet sitt, og det fungerer utmerket i følge han.
Så skal ikke se bort i fra at dette blir en normal betalingsmåte i løpet av noen år. Gebyrene er vell som Christian sier på lik linje med andre betalingsfunksjoner, så de tar seg heldigvis ikke overbetalt selvom de er først ute.

Jeg har hatt dette siden Beta-løsningen ble lansert forrige vinter.

Selve løsningen virker meget godt. Det er en sikker og lettvint løsning for både kjøper og selger. Problemet knyttet til klokker er generelt lave beløpsgrenser, slik at det veldig ofte ikke dekker beløpet. I tillegg mistet de støtte for VISA-kort i sommer. Det er klønete at det kun fungerer på Mastercard og Diners.

De hevder nå at de har fått støtte for VISA igjen, men det er ikke helt presist. Det foregår med en SMS løsning, der kjøper må inn på en nettside og selv fylle ut kortdetaljer. Transaksjonsgrensen på VISA er 1500, så det er ubrukelig, med mindre du selger VG til båtfolket om sommeren...

Men at betaling mellom privatpersoner kan foregå på denne eller liknende måte i fremtiden er jeg helt sikker på. Mulig at selve konseptet om kortbetaling blir utdatert før øyeblikket overførsel med mobilbank eller NFC blir brukandes...