Ny bezel til denne seamaster

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Hei

Jeg er ikke desperat, men kom til å tenke på at det hadde vært hyggelig å rigge denne klokken litt mht utseende. Det er relativt uskadd bezelinsert på den, men fikk alikevel lyst til å prøve meg litt. Kanskje til og med aftermarked kunne duge.

Er det noen som vet om man kan kjøpe kun insert - så at ofrei hadde hele bezel til salgs - kunne ikke se kun insert. Jeg har faktisk aldri prøvd, men det er vel samme patent som f.eks på en Rolex, er det ikke? At man kan vippe insert - som sannsynligvis er i alu og bytte. Det kunne også vært interessant å prøvd en i korrekt farge men med en større font enn det er på denne. Er en 1996 modell. Kan man bruke en insert som f.eks er ti år yngre eller vil det ikke passe. Venter med spenning på svar.

EDIT: kan for eksempel denne passe selv om den ikke hører til modell :)

Mvh

Greg

Redigert:
Hei

Jeg er ikke desperat, men kom til å tenke på at det hadde vært hyggelig å rigge denne klokken litt mht utseende. Det er relativt uskadd bezelinsert på den, men fikk alikevel lyst til å prøve meg litt. Kanskje til og med aftermarked kunne duge.

Er det noen som vet om man kan kjøpe kun insert - så at ofrei hadde hele bezel til salgs - kunne ikke se kun insert. Jeg har faktisk aldri prøvd, men det er vel samme patent som f.eks på en Rolex, er det ikke? At man kan vippe insert - som sannsynligvis er i alu og bytte. Det kunne også vært interessant å prøvd en i korrekt farge men med en større font enn det er på denne. Er en 1996 modell. Kan man bruke en insert som f.eks er ti år yngre eller vil det ikke passe. Venter med spenning på svar.

EDIT: kan for eksempel denne passe selv om den ikke hører til modell :)

Mvh

Greg

Tror du må forberede deg på å kjøpe aftermarket bezel og antagelig ødelegge den gamle inserten. Omega selger ikke løse inserts, og såvidt jeg klarte å lese meg opp til når jeg vurderte å bytte på min PO, var det ingen på internasjonale fora som hadde klart det og fremdeles hadde den gamle inntakt.

Jeg ville beholdt den gamle :)

Jeg byttet hele bezelen på min gamle 2531.80, og da kjøpte jeg hele greia fra Ofrei etter å ha funnet ut at jeg ikke ville nøye meg med aftermarket. De kom likevel separat, og ble montert sammen av en fyr på Christensen Karl Johan. Den gamle bezelen og inserten ligger i originalesken, og ser ikke ut til å ha tatt skade av å bli demontert av Roger (NURK) da han pusset klokke og lenke en smule.

Spennende... Jeg har lært og feilet såpass mye i bransjen, at jeg i hvert fall ikke vil risikere å ødelegge mitt originale insert. Aftermarked nevner jeg kun som et alternativ da jeg i skrivende stund var usikker på om det fantes kun inserts, uten bezel, som var originale. Klokken er snart vintage, så jeg vil ikke legge altfor mye penger i den. Er uansett veldig tilhenger av ekte deler, så vi for se hvordan prioriteringer blir fremover. Det er jo ikke skadet bezel på den i utgangspunkt.