Ny bil !!!

Hviklken arbeidsbil skal en velge !!

  • VW Transporter 4 motion 140 hk

    Stemmer: 0 0,0%
  • Toyota Hiace 4wd 117 hk

    Stemmer: 0 0,0%
  • Andre ....

    Stemmer: 0 0,0%

  • Antall stemmer
    0
Har kjørt både Hiace og Transporter. Transporter mest, og kan trygt anbefale denne.
 
Har kun kjørt Hiace av de nevnte og må si meg fornøyd med det, men stemmer uansett VW pga. utsenede og at jeg har hørt mye bra om 4motion teknologien. Uten at over hodet har mulighet til å utdype det.

Lykke til
 
Kommer an på hvor mye og langt du skal kjøre..

En Hiace er ikke en bil.. Det er en container på fire hjul.

En Transporter er mye bedre å kjøre om du tilbakelegger en del mil i den.. Bruker også mindre drivstoff..


Du er gårdbruker, om du er opptatt av miljø og miljøvennlighet kan det nevnes at Hiacen taes ut av produksjon til sommeren fordi den ikke klarer de nye eurokravene til utslipp. :)
 
Jeg har verken peiling på eller interesse for bil, men i et tidligere liv var jeg elektriker og kjørte servicebil. Da hadde jeg en Hiace firehjulstrekker (moddet med sub laget av en halv PR-kabeltrommel under setet!) og var veldig fornøyd med den. Den fikset i alle fall nordnorske vintre meget godt!
 
Kommer an på hvor mye og langt du skal kjøre..

En Hiace er ikke en bil.. Det er en container på fire hjul.

En Transporter er mye bedre å kjøre om du tilbakelegger en del mil i den.. Bruker også mindre drivstoff..


Du er gårdbruker, om du er opptatt av miljø og miljøvennlighet kan det nevnes at Hiacen taes ut av produksjon til sommeren fordi den ikke klarer de nye eurokravene til utslipp. :)

Takk for gode svar til alle, har hørt at Toyota ikke greier Euro V kravene og at Hiace går ut.
Det betyr sikkert noe i negativ retning for prisen senere i bilens liv.
Har hatt Caravelle før og dieselforbruket er jo en vesentlig faktor både for miljø og egen lommebok...........
Som bonde og familiefar er jeg helt klart opptatt av miljø.... :cool:
Har en Transporter på prøve nå noen dager etter å ha testa Hiace ett par dager:)
Slik det ser ut nå så leder nok VW i mine øyne og det ser slik ut her på forumet og gitt....

Tar nok en avgjørels i løpet av neste uke :D:cool:
Stem videre , spennende å se :D:D
 
Takk for gode svar til alle, har hørt at Toyota ikke greier Euro V kravene og at Hiace går ut.
Det betyr sikkert noe i negativ retning for prisen senere i bilens liv.
Har hatt Caravelle før og dieselforbruket er jo en vesentlig faktor både for miljø og egen lommebok...........
Har en Transporter på prøve nå noen dager etter å ha testa Hiace ett par dager:)
Slik det ser ut nå så leder nok VW i mine øyne og det ser slik ut her på forumet og gitt....
Tar nok en avgjørels i løpet av neste uke :D:cool:
Stem videre , spennende å se :D:D

Det vil nok ha noe å si på bruktprisen ja. Nå vet jeg ikke hvor lenge du har tenkt å beholde denne, men ser for meg at biler som ikke holder Euro V kravene vil komme i en værstingklasse om det bestemmes å justere årsavgift etc etter utslipp senere. Ikke at jeg vet om det foreligger noen slike planer for øyeblikket.
 
Jeg har verken peiling på eller interesse for bil, men i et tidligere liv var jeg elektriker og kjørte servicebil. Da hadde jeg en Hiace firehjulstrekker (moddet med sub laget av en halv PR-kabeltrommel under setet!) og var veldig fornøyd med den. Den fikset i alle fall nordnorske vintre meget godt!

:D:D og man legger breie med Hiace på vinterføre, særlig med noe tungt baki

Men ville nok valgt transporter
 
Har kjørt endel i "brødbiler" opp igjennom

Transporter fant jeg som behagelig, men slet veldig med driftsikkerheten på den jeg hadde tilgang på. ellers en tvers gjennom kjedelig bil å kjøre.

Hiace kjører jeg fra tid til annen og selv om den er veldig basic er den hel ved og dør aldri. Som sidenote kan jeg ta med at jeg i forsvaret disponerte en lang utgave med bakhjulstrekk. Det var moro på vinterveier det....der det var flatt.

Ellers har svigerfar en ford transit av nyeste variant. den virker også grei til sitt bruk
 
Pratet med en kjenning som har HiAce som jobbil, hans far disponerer Transporter i jobb.

Han har også slitt med driftssikkerheten med Transporteren. HiAcen er en kasse på fire hjul som jeg sa. Genial om du skal ha mye inni bak som ikke skal fraktes så langt. :p
 
Pratet med en kjenning som har HiAce som jobbil, hans far disponerer Transporter i jobb.

Han har også slitt med driftssikkerheten med Transporteren. HiAcen er en kasse på fire hjul som jeg sa. Genial om du skal ha mye inni bak som ikke skal fraktes så langt. :p


Takk for innspill..
Har en kandidat til som dukka opp og den er hos meg på prøve ett par dager nå..
Mercedes Vito 4x4 116...

Foreløpig tegner den bra , men er nok litt reservert til Vito :roll:8)
Må snart finne ut av dette, kan jo ikke prøve fler nå...
Har egentlig ikke tid, men morro er det jo...
 
Har hørt mye rart om kvaliteten på Vito. Er vist også en god del 1545-løsninger som irriterer om man skal skru på bilen selv.
 
Har hørt mye rart om kvaliteten på Vito. Er vist også en god del 1545-løsninger som irriterer om man skal skru på bilen selv.

Svoger har en gammal Vito, og det han har lagt igjen av cash på verksted kunne han ha kjøpt en ny for....

Pluss ei skikkelig klokke attpå:cool::cool:

Har hjelpa han flere ganger med å skru og det frister ikke nei....

Men de nye er vel blitt bedre....


 
Min erfaring med service på Toyota og VW (da ikke de nevnte modellene), er Toyotaen vesentlig billigere å ha på service. Samme gjelder vel hvis du skulle være så uheldig å ødelegge noe på den...

Men for all del, i en perfekt verden hvor penger ikke er noe man bryr seg om ville jeg nok gått for den tyske! :D