Skal ha meg en ny arbeidsbil og lurer på hvilken bil en skal velge
Andre forslag i samme kategori ....
Andre forslag i samme kategori ....
Kommer an på hvor mye og langt du skal kjøre..
En Hiace er ikke en bil.. Det er en container på fire hjul.
En Transporter er mye bedre å kjøre om du tilbakelegger en del mil i den.. Bruker også mindre drivstoff..
Du er gårdbruker, om du er opptatt av miljø og miljøvennlighet kan det nevnes at Hiacen taes ut av produksjon til sommeren fordi den ikke klarer de nye eurokravene til utslipp.
Tar nok en avgjørels i løpet av neste uke
Stem videre , spennende å se
Takk for gode svar til alle, har hørt at Toyota ikke greier Euro V kravene og at Hiace går ut.
Det betyr sikkert noe i negativ retning for prisen senere i bilens liv.
Har hatt Caravelle før og dieselforbruket er jo en vesentlig faktor både for miljø og egen lommebok...........
Har en Transporter på prøve nå noen dager etter å ha testa Hiace ett par dager
Slik det ser ut nå så leder nok VW i mine øyne og det ser slik ut her på forumet og gitt....
Tar nok en avgjørels i løpet av neste uke
Stem videre , spennende å se
Jeg har verken peiling på eller interesse for bil, men i et tidligere liv var jeg elektriker og kjørte servicebil. Da hadde jeg en Hiace firehjulstrekker (moddet med sub laget av en halv PR-kabeltrommel under setet!) og var veldig fornøyd med den. Den fikset i alle fall nordnorske vintre meget godt!
Pratet med en kjenning som har HiAce som jobbil, hans far disponerer Transporter i jobb.
Han har også slitt med driftssikkerheten med Transporteren. HiAcen er en kasse på fire hjul som jeg sa. Genial om du skal ha mye inni bak som ikke skal fraktes så langt.
Har hørt mye rart om kvaliteten på Vito. Er vist også en god del 1545-løsninger som irriterer om man skal skru på bilen selv.
Test av VW og Vito :
http://www.youtube.com/watch?v=qCjv1IT2ITI
1545 løsninger? Hva er det kort for?