Ny billig klokke

Medlem
6. mars 2014
Sted
Oslo
Hei!

Jeg har to mekaniske klokker, en Orient Ray og en Orient Bambino. Bruker diveren stort sett hver dag, og varierer innimellom med dressklokka. Jeg har jo en hemmelig drøm om å en gang ha en Nautilus 5726 og en smurf i hvitt gull, men det er kanskje lurt å sikte litt lavere når man er student, i hvert fall de første fire-fem (hundre) klokkene man skaffer seg.

For tiden er jeg veldig fascinert over sub-dials, off-center dial og andre litt mer uvanlige skiver, eller komplikasjoner ut over bare timer, minutter og dato. Har for eksempel blitt veldig forelsket i Nomos Tangente/Stowa Antea, som jo ikke er spesielt urealistiske fremtidsmål. Finnes det i det hele tatt noen klokker i prissjiktet >5k som er mer spennende enn Orient, Seiko og Certina?

Er det noen som har noen tips, eller må jeg opp i pris?

Hamilton Mechanical.
Den originale klokken for amerikanske soldater under WW2.
Nå med ETA 2804 manuell opptrekk.
250$.
Om ikke det er mye for pengene vet ikke jeg.
DSC_2227.jpg

Flere modeller:
http://www.jomashop.com/hafiwase.html?page=0&sf=1&sd=a
Hamilton har oppgraderte ETAverk og er eid av SWATCH Group.

Redigert:
Takker for svar :)

Hamilton Khaki i titan var veldig fristende, men det var jo en litt annen pris for den da. Sevenfriday synes jeg også er veldig kul, så det er absolutt mulig at det blir en slik.

Skal vente til etter nyttår for å se hvor mye jeg egentlig kan legge i dette. Ser heldigvis ut som det kan bli litt mer enn jeg først hadde tenkt!