Ny bruker - vil ha ny klokke!

Medlem
30. sep. 2011
Heisann!
Har lyst på klokke, nærmere bestemt en diver. Ikke en Rolex, Omega eller noe i den klassen, det har jeg ikke råd til.
Har sett på både Seiko og Invicta sine modeller.
http://www.urverket.no/seiko-professional-diver-blue-dial-p-4173.html
Denne ser egentlig veldig bra ut - med unntatt av at glasset er plexiglass. Vil ikke det få riper veldig lett?
http://www.klokker.no/invicta-9938-swiss-made-pro-diver.html
Denne har ifølge det jeg lest et godt urverk - Selita (?) visstnok. Har lest endel igjennom dette forumet, og står igrunn ikke så mye om den. Denne har igjen Safirglass (praktisk talt).

Sett bort i fra prisen, hvilken av disse hadde dere valgt? Finnes det ev. liknende, gode klokker?

Alle svar settes pris på!

Av disse to, ingen. Om valget hadde stått mellom Seiko og Invicta hadde svaret soleklart blitt Seiko. Seiko er seg selv og lager fantastiske klokker, mens Invicta prøver å være noe de ikke er å lager søppel.

Sjekk ut Seiko Monster eller 007/009. Disse får du for rundt 1000 kr og de gir deg masse glede!

BTW: Velkommen til forumet. Og, kjøp deg en Rolex med en gang du, du ender jo uansett opp med en Sub til slutt :p

Jeg ville vendt snuten til ebay og tittet på denne www.ebay.com/viewitem?itemId=120758783711&index=1&nav=SEARCH&nid=13443245911 ca 1400 inkl moms og frakt. Da får du en tøff diver med automatic og ikke kinetic som er en kondensator som lades.. Dvs som batteri. Den er hvertfall veldig tøff synes jeg. Men hold deg unna forumet her, før du vet ordet av det går standarden bare en vei, rett opp. Og 100000kr for en klokke er helt naturlig. Kjøpte min første Omega for 5 år siden, deretter en ny for 4 år siden, så ble det en Baumefet mercier for 3 år siden, en Rolex ifjor og en Jaeger i år. Neste blir en Patek philippe til 30 årsdagen.. Jo og for 6 år siden tenkte jeg at Seiko kom til å holde for meg.. Lykke til

At det ikke blir diskutert så mye rundt Invicta har den enkle årsak i at vi faktisk er glad i klokker.;)
Seiko derimot, er som nevnt mye glede for pengene.

Hvis du vil ha mest mulig hjelp her inne foreslår jeg at du setter opp følgende kriterier:
Budsjett. Dette vil de enkle sjelene her inne gjøre iherdige forsøk på å fordoble, men hold stand.:D
Bruksområde. Dressklokke eller hverdagsbeater. Dykking, vannsport, eller andre actionpregede aktiviteter.
Rem eller stållenke.
Brukt eller nytt. Dette kan utgjøre enorme forskjeller på hva du ender opp med.

List opp, og du vil få svar så det monner.:cool:

Velkommen til TS.:)

Takker for svar!
Som bruksklokke (bading, turer i skogen osv) har jeg en G-shock. Den tåler fantastisk mye! Blir nok mer som en fin hverdagsklokke og dressklokke. Slik jeg har skjønt det har en klokke med kinetic-urverk både bedre nøyaktighet samt driftstid enn en automatisk - men mangler "sjarmen". Men må man ikke opp i langt høyere pris for en god, automatisk klokke?
Er interessert i å bruke tilogmed 5000 kroner! Om det er gummi- eller metallenke spiller ingen rolle. Vil ikke ha lær/skinn.

Mathfjeld: jeg tror vi går samme studium på samme sted! Utifra et bilde fra Dagens klokke-tråden så det hvertfall slik ut.

Student sier du...
Da ville jeg gått for noe sånt:
2j4rero.jpg

Og denne:
SKX007J.jpg

Du har råd til begge, en Grandi, en kasse øl og en tur på byen...:cool:

Hvis jeg var deg ville jeg holdt et våkent øye på salgssidene her. Her får du klokker som ofte er pent behandlet til hyggelige priser, noe som åpner opp en helt annen verden i forhold til å kjøpe nytt :)

Tror den nedre heter SKX007.

Om du googler creation watches finner du en nettside som selger Seiko. Ta deg en titt på utvalget der. Masse flott og velge i. :)

Hmm.. Nå står valget mellom HydroConquest og SARB033.
Klokken fra Seiko har en oppgitt preisjon på -15/+25 sekunder per dag. Er dette godkjent? Hvordan stiller det seg i forhold til HydroConquesten, som har et ETA 2824-verk, trooor jeg.
(Jeg vet at jeg ikke får et superpresist tidsverktøy her, men hadde vært greit å slippe å stille klokka hele tiden..)