Ny bruker - vil ha ny klokke!

Hmm.. Nå står valget mellom HydroConquest og SARB033.
Klokken fra Seiko har en oppgitt preisjon på -15/+25 sekunder per dag. Er dette godkjent? Hvordan stiller det seg i forhold til HydroConquesten, som har et ETA 2824-verk, trooor jeg.
(Jeg vet at jeg ikke får et superpresist tidsverktøy her, men hadde vært greit å slippe å stille klokka hele tiden..)

Av disse valgene burde vel ikke en Hydroconquest være et tvil engang. Men som sagt mange ganger tidligere det finst mye bra brukt hvis man har tålmodighet ;)

Av de to ville jeg definitivt gått for HydroConquest :) Og den vil nok gå en god del bedre enn Seikoen;) Alle urverk hos Longines er Top-Grade og det skal ikke være noe problem få det urverket innen for COSC spes om det er ønskelig :) (trolig går den nok innenfor det fra start av:)).

Mathfjeld: jeg tror vi går samme studium på samme sted! Utifra et bilde fra Dagens klokke-tråden så det hvertfall slik ut.

Artig, jeg kan som hint si at jeg oppholder meg veldig mye i 5. etasje :) Send gjerne en PM

Klokken fra Seiko har en oppgitt preisjon på -15/+25 sekunder per dag. Er dette godkjent? Hvordan stiller det seg i forhold til HydroConquesten, som har et ETA 2824-verk, trooor jeg.
(Jeg vet at jeg ikke får et superpresist tidsverktøy her, men hadde vært greit å slippe å stille klokka hele tiden..)

6R15-verket som sitter i Seiko'en står ikke tilbake for mange av de sveitsiske verkene.
Det bør kunne reguleres til gå mer nøyaktig enn det som er oppgitt der.
Til sammenligning går min SKX009 med 7S26-verket ca. +8s i døgnet. Dette er jo et langt dårligere verk enn 6R15.

Ellers støtter jeg Longines 100% her. Flotte klokker.

Morsomt at det er disse to du ender opp med å velge mellom....
Jeg har en HydroConquest som jeg kjøpte her inne for et halvt år siden. Skulle jeg bare hatt en klokke tror jeg at jeg ville beholdt denne. Har ikke timet den nøyaktig, men hadde den inne hos Alf Lie for å bytte lås på lenken, og i maskinen de bruker til å måle gange påsto de at den gikk innenfor COSC.

Kjøpte også en SARB033 i forige uke, men denne har jeg ikke mottatt enda. Forrige eier hevder at denne gikk innenfor +- 1 sek i døgnet, og utfra hva man kan lese regnes vel urverket i denne å være relativt bra, prisen tatt i betraktning.

Om du skulle vurdere et billigere alternativ er jo Orient Makoen som er til salgs her en fin klokke. Jeg har samme i svart. :D

Lykke til med valget!

Takker for alle svar!
Var istad i både Bogstadveien og på Karl Johan og kikka. Det eneste stedet de hadde Conquesten inne var på Bogstad. Problemet er bare at samtlige butikke jeg så i skulle ha rundt 8000 for den. Så da kommer jo dilemmaet: Vente i ca 5 uker (som urverket.no sier) eller betale 1500 kroner mer og få kjøpt den over disk, med de fordeler det måtte ha?

Takker for alle svar!
Var istad i både Bogstadveien og på Karl Johan og kikka. Det eneste stedet de hadde Conquesten inne var på Bogstad. Problemet er bare at samtlige butikke jeg så i skulle ha rundt 8000 for den. Så da kommer jo dilemmaet: Vente i ca 5 uker (som urverket.no sier) eller betale 1500 kroner mer og få kjøpt den over disk, med de fordeler det måtte ha?

Dersom det står om 1500 kroner, ville jeg ha valgt AD :) Det kan man ha mye igjen for senere!

Da hadde jeg valgt i norsk butikk, forhandler du litt får du nok 10% avslag før du får med deg klokken hjem:) Og da hadde jeg ikke giddet å brukt urverket.no!!

Da er jeg lykkelig eier av en HydroConquest i sort :D
Veldig fornøyd sålangt, alt virker kvalitetsmessig veldig bra. Har jo riktignok ikke fått testa nøyaktigheten enda, men det får jeg vel gjort etter hvert!
Fikk pruta 700 kroner av prisen, fornøyd med det :)

(Skulle gjerne tatt bilder, men iPhonen rettmessigjør ikke klokka :) )

Gratulerer med en flott klokke! Langt over det du hadde i utgs. Pkt. Men et godt valg!!! Kos deg nå, og kom deg bort fra sonen en stund, hvis ikke begynner en ny jakt snart..

Grattis med ny klokke! Gi oss bilder! Og at den går noen sekundet for fort eller sakte i døgnet har ingenting å si spør du meg.