Ny/brukt klokke til 5-8K?

Medlem
25. jan. 2016
Sted
SORTLAND
Jeg har akkurat solgt beater'n min og er i markedet etter noe nytt. Veldig usikker på hva jeg vil ha, men har forelsket meg litt i Oris Aquis Date, dog usikker på om det er realistisk å finne en sånn innafor mitt budsjett? Ligger en Maldives til salgs nå, men den er litt for dyr for meg. Hvis noen har en Aquis Date liggende som de vil bli kvitt til rundt prisen jeg nevner så ta gjerne kontakt!

Om ikke så utbes tips til klokker som tåler å brukes i prisklasse rundt 5 til ca 8 tusen kroner på bruktmarkedet. Sinn 656/657 har jeg og sett litt på, men lurer på om den kanskje blir litt liten? Jeg tror jeg vil ha en klokke på ca 40-42mm. Klokka jeg nettopp solgte var ei 44mm Flieger som jeg synes ble akkurat litt for stor. Har tilgang på ei Seiko PADI hos den lokale klokkepusheren så den er sånn halvveis et alternativ. Men tror kanskje jeg synes Seiko blir litt kjedelig/allemannseie (Banner jeg i kjærka nå så beklager jeg ;))

Ikke lett dette, gitt!

Kommer du over en brukt Oris til ~7-8k så mener jeg det er betraktelig mer klokke for pengene enn en Seiko Padi, hvor du dessuten betaler "premium" for PADI-logoen

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Har du vurdert HelsonSharkdiver? Mulig den faktisk ligger under budsjett, men er en knalltøff diver likeså. Har selv hatt denne i messing, men tror jeg hadde likt stål bedre.

image.jpeg

• Liker
Reaksjoner: bjojo og Mr Davis
Hva med Certina DS Action Diver eller Longines Hydroconquest? Spesielt Longines synes jeg er veldig fin.
Ellers må jeg si at Christopher Ward Trident Pro 600 gir mye for pengene.

• Liker
Reaksjoner: Vestante
Helson er vel svær? Type 45mm? Blir litt for stort for meg tror jeg. Longines Hydroconquest er på shortlista, ja. Den glemte jeg å nevne. Den Certina'en var ny for meg, skal sjekke den ut. Den er noe med Christopher Ward som ikke appelerer helt til meg uten at jeg klarer å sette fingeren på hva det er.

Helson, om jeg ikke husker feil, kommer i 40, 42 og 45. Så størrelse bør ikke være et problem. Enig i at Longines er et flott alternativ forøvrig:)

Ved siden av Oris var Sinn U1 på lista over 10 alternativer til Sub i aBtW idag , brukt er denne kanskje innen rekkevidde

Sinn U1 ser litt for stor ut, jeg har akkurat gått bort fra en klokke på 44 fordi jeg synes den ble litt for stor. Håndleddet mitt er bare ca 17,5cm.

Sinn U1 ser litt for stor ut, jeg har akkurat gått bort fra en klokke på 44 fordi jeg synes den ble litt for stor. Håndleddet mitt er bare ca 17,5cm.
Ikke se så mye på omkrets, men heller på bredden av håndleddet.
Et annet tips er å se etter klokker med korte lugs, slik at disse ikke bidrar til økt størrelse utover kassen i seg selv.

• Liker
Reaksjoner: fredskijj
Hmm! Det er tydeligvis de gamle Chr Ward jeg ikke har vært så glade i for den nye C60 Trident Pro 600 synes jeg faktisk var veldig fin. Ikke var den så dyr heller. Kanskje jeg heller går for en sånn før jeg tar spranget opp til Oris/Sinn

• Liker
Reaksjoner: Gubben11
Hmm! Det er tydeligvis de gamle Chr Ward jeg ikke har vært så glade i for den nye C60 Trident Pro 600 synes jeg faktisk var veldig fin. Ikke var den så dyr heller. Kanskje jeg heller går for en sånn før jeg tar spranget opp til Oris/Sinn

Ja det er stor forskjell på den gamle og den nye synes jeg. Dato kl.3, keramisk besel og sikkert mer jeg ikke kommer på i farten:) Prisen er det vel heller ikke noe å si på, brukt har det vel vært omsatt flere her inne også til mellom 3k - 5k for den nye modellen.

20160609_220948.jpg

http://wornandwound.com/christopher-ward-updates-c60-trident-family/

• Liker
Reaksjoner: Gubben11
Jeg har hatt både gammel og ny versjon, og det er stor forskjell. Forbedret på mange områder, og nå en klokke som virkelig er verdt prisen. Og så kjører CW 5 år garanti, pengene tilbake om du ikke liker klokken, og de har veldig bra kundeservice. Slår et slag for CW.. :)

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Gubben11