Ny chronograph

Medlem
28. mai 2014
Sted
Vestfold
Sitter og ser etter min neste klokke.
Har sånn ca. Nesten bestemt meg for en longines chronograph. Hadde egentlig bestemt meg for en gs sbgw035 men legger di planene på is enn så lenge.

Modellene jeg har sett på er som følger

L2.669.4.78.6

Liker det relativt enkle designet/klassisk og ryddig skive.

longines-L2.669.4.78.6_LRG.jpg

L2.673.4.78.6/L2.673.4.78.6 (uten/med lenke)

Her blir det litt motsatt av den over. Liker at det skjer mye på skiven men litt redd det kan bli for mye av det gode, blir selvfølgelig personelige meninger men hva mener TS folket?
longines-master-L2.673.4.78.3_LRG.jpg

longines-L2.673.4.78.6_LRG.jpg

L4.796.4.78.2

Ryddig og pen skive, mulig litt kjedelig?

longines-L4.796.4.78.2_LRG.jpg

Noen modeller jeg har oversett?
Setter maks pris til 20.000 ish
Er åpen for andre merker og modeller men ikke speedmaster eller en dykker variant, er ikke en fan av bezelringer som tar oppmerksomhet ifra selve skiven når det kommer til chronographer.

Har selv ingen erfaring med longines men har oppfatningen av at dette er klokker sv høy kvalitet(fint om noen retter på meg om dette ikke stemmer :D )

Liker veldig godt den øverste. For min del hadde det blitt den. Det blir litt mye for men på de to i mitten. Longines er jeg usikker på som merke, men mener det har ganske lang historie.

Skal du ha chronograph (fra Longines) ville jeg vurdert denne, som jeg synes ser veldig bra ut. Den heter Longines Heritage 1973, og prisen er noe i overkant av 20k, men det går an å prøve seg. :)
Longines.jpg

Den øverste er nydelig, men vær obs på 38.5mm størrelse. Dette kan være noe lite, spesielt på en chronograph synes jeg. Prøv! Eventuelt har du L2.759.4.78.3 som er ganskelig, men med 3 subdials.

De to i midten blir for rotete for meg. Har du sett på l2-798-4-72-6? Veldig lik, men ikke like rotete da den han strek-indekser i stedet for tall.

Den siste der er også veldig fin. Har prøvd den sorte utgaven en gang, men likte ikke kassen. Var veldig klumpete.

Min favoritt Longines chrono er derimot denne: http://www.longines.com/#!/watches/conquest-classic/l2-786-4-56-6

Den øverste er den peneste av de, uten tvil. Men om den kun er 38,5mm så er jeg enig i at det kan bli i minste laget på denne type kronograf.
Den midterste er også en god kandidat, og om størrelsen er mer i området 40-42mm, så hadde jeg ikke vært i tvil.

Om dette medfører at Seagullen skal ut, setter jeg pris på en PM @Christoffer91 :)

@Skovdahl Hun måka blir nok hos meg :D en stund til ihvertfall :D

Også jeg som synest 38,5 er en relativt stoooor klokke.

@mutriakis Har sett på den men er bare noe som ikke stemmer med 1973 modellen, uten at jeg klarer og sette fingeren på det.

@benbjo Godt det ikke bare er meg som synest de i midten ble rotete, jar ikke sett på den du nevner før så den uten tall skall sjekkes :D

• Liker
Reaksjoner: halkla og mutriakis
Da legger jeg dette prosjektet på is. Etter kjøp av seng som endte "litt" over planlagt budsjett (litt som ved klokke kjøp :D) så forsvant pengene til denne klokken i hode gavel og pynte kant av alle ting. Jaja får ønske meg selv bedre lykke nestegang :D